خبرگزاری کار ایران

یادداشت رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بندر گز:

دخالت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی

دخالت  اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی
کد خبر : ۱۵۱۶۲۰۰

انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از دخالت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گلایه کردند.

به گزارش ایلنا، روح الله محمدی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بندر گز، در یادداشتی پیرامون دخالت اداره کار استان گلستان در انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان گلستان، از این عمل انتقاد کرد. 

در این یادداشت آمده است:

متاسفانه در بحث احراز هویت افراد کاندید در هیئت مدیره و بازرسی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی شهرستان های استان به صورت گزینشی عمل کرده و قانون را زیر پا می‌گذارند.

تشکلات استان گلستان مخصوصا کانون و انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی بزرگترین ضربه ها را به صورت غیر قانونی از طرف اداره کل کار خورده اند که شواهد و مستنداتش موجود است ، امیدواریم در دولت چهاردهم وزارت کار از افراد شایسته و لایق در کسوت مدیریت کل و مدیر روابط کار در استان گلستان استفاده نماید.

از این رو مدیر روابط کار استان با چه مقاصدی از قوانین من در آوردی مانع صدور اعتبار نامه شهرستان‌ها و کانون استان می‌شود.

متاسفانه چندی پیش شاهد فشارهایی بر انجمن‌هایی که به عنوان هیات مدیره کانون انتخابات شده بودند از طرف اداره کل کار استان جهت انتخاب ریس کانون که فردی همسو با مدیران استان باشد را شاهد بودیم.

با توجه به این مباحث و دخالت اداره کل کار در بحث انتخابات و عدم ارائه مدارک بعضی از کاندیداها برای احراز هویت از سوی مراجع امنیتی خود نقش مهندسی انتخابات از سوی آن اداره را پررنگ می کند و با تغییر نقش آن اداره از نظارتی به دخالتی خود ضربه بزرگی بر پیکره جامعه کارگری و تشکلات استان است.

درخواست ما از وزارت کار ، عدم دخالت در امور قانونی انجمن‌ها است و امیدواریم مدیر روابط کار استان به نقش های خود در امور قانونی تلاش کند و از دخالت در انتخابات شهرستانها و کانون استان بپرهیزد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز