خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت روز خبرنگار

پیام تبریک رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت روز خبرنگار
کد خبر : ۱۵۱۴۵۴۶

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، در متن این پیام آمده است:

ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ

خداوند سوگند خود را بر تعهد و قلم و آنچه خواهد نوشت که پایه بر بنیاد راستی و درستی و بی‌طرفی و شجاعت باشد، استمرار داد.

قلم ابزاری نیست که خبرنگار و یا هر نویسنده‌ای با آن مقاصد خود را بیان دارد بلکه ابزاری است برای ترویج پاکی، تزکیه و از خودگذشتگی که وقتی می‌نویسد خدا را در نظر دارد و برای این مردم و تمام کسانی که نمی‌توانند مقاصد خود را به خوبی بیان کنند و یا قدرت تبیین آن را ندارند به قلمی زیبا و رسا دردها و مشکلات را تبیین کنند.

هر خبری که نوشته می‌‌شود، چراغی است که در شبستان حیات فردی و وجدان جمعی جامعه افروخته می‌‌گردد تا واقعیت، یعنی تصویر شفاف درستی‌‌ها و راستی‌‌ها و کژی‌ها و ناراستی‌ها، بیشتر و بهتر در دیدرس و قضاوت مخاطبان قرار گیرد.

روز خبرنگار روزی است برای پاسداشت قلم‌های آزاد. نه آزادی از نوع دروغین. نه آنچه که طرفداران سرمایه داری آن را تبلیغ می‌کنند و با آن فقرا و کارگران را به مسلخ لفاظی‌ها و بی‌محتوایی‌ها وارد کرده و وقتی آن‌ها کف دست‌هایشان را نگاه می‌کنند چیزی نمی‌بینند.

خبرنگاری که ما روزش را گرامی می‌داریم و از او قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم نمی‌تواند قلم به مُزد باشد! بلکه برای مردم و آنهم محرومین خصوصاً کارگران مظلوم می‌نویسد و خواهد نوشت و این همان قلمی است که خداوند آن را سرآغاز سوره قلم ساخته و ما را بدان سو فراخوانده است.

به راستی که خبرنگاران باصداقت هر چه تمام، تعهد و مسئولیت پذیری را به نحو احسن به جا آوردند، به جرأت می توان گفت خبرنگاران تصویرگر زمان خود و وجدان بیدار دنیا هستند. چرا که در عمق جامعه زندگی می کنند و تلاش های بسیار زیادی برای سلامت فکری و فرهنگی جامعه شان انجام داده اند؛ بنابراین خبرنگاران را می توان سمبل دلسوزی، مطالبه گری، تعهد، آگاهی بخشی و وظیفه شناسی دانست.

ضمن تبریک روز خبرنگار به همه طلایه داران راه قلم و فعالان حوزه خبر در کشور، خبرنگاران، عکاسان و خانواده بزرگ مطبوعات، از توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی ها خصوصاً انعکاس اخبار و وقایع کارگری و حمایت از حق و حقوق این قشر بزرگ تلاش می‌نمایند، تشکر و قدردانی نموده و از درگاه خداوند متعال برای همگان سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز