خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و هدایت نیروی انسانی وزارت کار:

دنبال آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار هستیم

دنبال آماده سازی دانش آموزان برای ورود به بازار کار هستیم
کد خبر : ۱۵۱۱۰۱۴

امید ملک گفت: باید بتوانیم نیرویی تربیت کنیم که به راحتی و سهولت بتواند جذب بازار کار و در موقعیت شغلی خود تثبیت شود.

به گزارش ایلنا، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح «باشگاه کارآفرینان نوجوان» می‌تواند در تربیت نیروی انسانی ماهر موثر باشد و اشتغال‌پذیری آنان را در بازار کار بیشتر کند. 

امید ملک (مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در دومین دوره تبیینی آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه مدیران و سرگروه‌های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در توسعه و ترویج کارآفرینی، آموزش و تقویت مهارت‌های نرم و پرورش تفکر خلاق و ایجاد نگرش کارآفرینی و ارزش آفرینی در نوجوانان است. 

وی ادامه داد: باید بتوانیم نیرویی تربیت کنیم که به راحتی و سهولت بتواند جذب بازار کار و در موقعیت شغلی خود تثبیت شود. 

ملک تاکید کرد: باید به دنبال شناسایی استعدادهای نهفته، خلاق و افراد نوآوری باشیم که بتوانند برای خود کسب و کار مناسبی راه اندازی کنند. 

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان ارائه آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینانه در مدرسه را جهت ایجاد، تقویت رویکرد و نگرش خلاقانه و نوآورانه در نوجوانان را که جزء شاخص‌های ۱۳گانه دیده بان جهانی کارآفرینی است دنبال می‌کند. 

وی افزود: اثربخشی این دوره‌ها ارزیابی خواهد شد و استانهایی که در زمینه اجرای باشگاه کارآفرینان نوجوان از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مطلوبی داشته باشند تشویق خواهند شد. 

گفتنی است؛ افتتاحیه کارگاه آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان، ویژه سرگروه‌های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور «امید ملک» مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد امین بابایی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، «حمید یزدانی» مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش و «سید امیر شوشتری» مدیر کل آموزش و پرورش استان و مسئولان موسسه کار و تأمین اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز