خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی کارگران پیمانکاری شهرداری رودبار از احتمال حجمی شدن قراردادها

ابراز نگرانی کارگران پیمانکاری شهرداری رودبار از احتمال حجمی شدن قراردادها
کد خبر : ۱۵۰۱۸۲۵

شماری از کارگران شهرداری رودبار در استان گیلان مخالفت خود را به تصمیم پیمانکار بر تغییر قرارداد کاری‌شان به حجمی اعلام کردند.

یکی از کارگران شهرداری رودبار به خبرنگار ایلنا گفت: به تازگی با ابقای پیمانکار سابق، قرار است شکل جدیدی از قراردادها به نام «قراردادهای حجمی» در مجموعه شهرداری رودبار رواج یابد؛ به همین دلیل کارگرانی که در واحد خدمات، فضای سبز و عمران شهرداری رودبار مشغول کارند، نگرانی خود را نسبت به آینده شغلی خود اعلام کردند.

این کارگر با بیان اینکه کارگران با این تصمیم مسئولان برای تغییر قرارداد کاری از پیمانکاری به حجمی به این دلیل مخالف هستند که به مراتب وضعیت بدتری نسبت به کارگران پیمانکاری خواهند داشت، افزود: کارگران حجمی روزی ۱۲ ساعت کار می‌کنند اما حقوق پایه را می‌گیرند، شب‌کاری و اضافه‌کاری به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. این کارگران حجمی در بخش‌های مختلف مشغول به کار و از کمترین مزایای مزدی محروم هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: چنانچه اصرار کارفرما برای وادار کردن آن‌ها به انعقاد قرارداد حجمی با شرکت‌های پیمانکاری به نتیجه برسد، کوتاه نخواهند آمد و پیگیری‌های صنفی انجام خواهند داد.

او با بیان اینکه در حال حاضر نه قراردادی با شهرداری داریم و نه پیمانکار بخش خصوصی، افزود: چرا مدیران شهرداری و سایر مسئولان به وضعیت و امنیت شغلی و سوابق کار ما کارگران پیمانکاری با سابقه توجه نمی‌کنند؟

او مدعی شد: دلایل نگرانی‌های اخیر ما، یکی فشار برای عقد قرارداد حجمی با پیمانکار است که به صورت صوری هر ساله تمدید قرارداد می‌کند و دوم شائبه تعدیل از کار تعدادی از همکاران از سوی پیمانکار تامین نیرو است.

این کارگر با بیان اینکه مسئولان شهرستانی و استانی به وضعیت شغلی ما رسیدگی نمی‌کنند، در خاتمه گفت: قرارداد کاری ما با پیمانکار به اتمام رسیده و با وجود اینکه از شروع سال جاری (۱۴۰۳) بیش از سه ماه گذشته بخشی از مطالباتمان به صورت علی‌الحساب پرداخت شده و بخش دیگری به صورت پایه حقوق و بدون اضافه کاری پرداخت شده است.

کارگران افزودند: حضور پیمانکاران تامین نیرو باعث از بین رفتنِ امنیت شغلی آن‌ها شده به طوری که نمی‌توانند برای شغل خود آینده‌ای متصور شوند. پیمانکار به راحتی می‌تواند کارگر را اخراج کند، حقوق آن را نپردازد و کسی نمی‌تواند جلوی او بایستد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز