خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی: سه ماه لیست بیمه واریز نکرده‌اند

نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی: سه ماه لیست بیمه واریز نکرده‌اند
کد خبر : ۱۴۹۷۶۸۲

نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی می‌گویند: این شغل فرسایش جسمی و روانی را توامان با هم دارد. امنیت روانی نداریم و نارضایتی شغلی بین نیروها بسیار بالاست و از سرِ ناچاری این کار را با این حقوق پایین و امنیت شغلیِ کم پذیرفته‌ایم.

جمعی از نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی در تماس با خبرنگار ایلنا، از تعویق سه ماهه در ارسال لیست بیمه خود خبر دادند و گفتند: هر چه پیگیری می‌کنیم به نتیجه نمی‌رسیم و به بهانه‌های مختلف دست رد به سینه ما می‌زنند و می‌گویند هنوز مناقصه برای تعیین شرکت پیمانکار برگزار نشده است. 

آن‌ها می‌گویند: هر سال حوالی خردادماه مناقصه برگزار می‌شود و در طول این مدتی که قرادادِ شرکت قبلی تمام شده و شرکتِ جدید هم نیامده، ما دچار مشکلات بسیاری می‌شویم. در این مدت نه خبری از حقوق بود و نه بیمه، اما دو سالی است که تا حدودی حقوقِ این مدت را پرداخت می‌کنند، اما امسال برای سه ماه ابتداییِ سال هنوز بیمه ما را واریز نکرده‌اند. 

نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی می‌گویند: حقوق ما زیر ۱۵میلیون تومان است و اجاره‌خانه‌هایمان ۸ تا ۱۰ میلیون تومان. در طول مدتی هم که بیمه رد نمی‌شود، هزینه‌های درمان را باید تماما از جیب خودمان پرداخت کنیم. 

این نیروها با اشاره به فشار و سختی کار می‌گویند: نیروهای شرکتی علی‌رغم انجام کار بیشتر و پرفشارتر حقوق بسیار کمتری نسبت به نیروهای رسمی دریافت می‌کنند. 

آن‌ها می‌گویند: به دلیلِ حقوق پایین و هزینه‌های بالا خیلی از نیروها مجبورند کار دوم داشته باشند، یعنی عملا، روزی دوازده ساعت کل هفته کار می‌کنند. 

نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی می‌گویند: وقتی به وضعیتِ شغلی، حقوق‌های پایین، و رد نشدنِ بیمه اعتراض می‌کنیم، می‌گویند شرایط همین است و اگر نمی‌خواهید بروید.

آن‌ها می‌گویند: امنیتِ شغلی نیروی شرکتی بسیار پایین است و به راحتی اخراج‌مان می‌کنند. طی دو ماه گذشته، حدود ۱۲ نفر از نیروهای کلینیکی با سابقه‌ی کارِ حداقل ۵ سال در حوزه آسیب را عدم نیاز زده‌اند. 

این نیروها می‌گویند: این شغل فرسایش جسمی و روانی را توامان با هم دارد. امنیت روانی نداریم و نارضایتی شغلی بین نیروها بسیار بالاست و از سرِ ناچاری این کار را با این حقوق پایین و امنیت شغلیِ کم پذیرفته‌ایم. 

آن‌ها می‌گویند: غذای نیروها را دو سال است که کم کرده‌اند و بیمه تکمیلی هم نداریم؛ می‌گویند اگر بیمه تکمیلی می‌خواهید باید تمام هزینه‌ی یکسالِ آن را یکجا پرداخت کنید و خیلی از نیروها نمی‌توانند این رقم را بپردازند. 

نیروهای خرید خدمات اورژانس اجتماعی با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت می‌گویند: قرار بود در مجلس این طرح به نتیجه برسد و ما با تغییر وضعیت نیروی قرارداد مستقیم شویم، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. واقعا کسانی که مانع به سامان رسیدن طرح ساماندهی نیروهای شرکتی در مجلس شدند، می‌توانند با حقوق ماهی ۱۳ – ۱۴ میلیون تومان سر کنند؟ با این حقوق کمترین هزینه‌های زندگی را هم نمی‌توان پرداخت کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز