خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران کاغذ پارس ادامه دارد/ جزئیات یک نشست در فرمانداری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۹۰۹

کارگران کاغذ پارس از بی‌نتیجه ماندن جلسه بررسی مشکلات خود در فرمانداری شهرستان شوش در حالی خبر دادند که اعتراضات آرام و صنفی کارگران این کارخانه امروز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) همچنان مقابل ساختمان فرمانداری ادامه دارد.

کارگران کاغذ پارس که روز گذشته (۴ اردیبهشت ) در فرمانداری شوش با اعضای شورای تامین جلسه داشتند به ایلنا خبر دادند که در نتیجه این جلسه، ۹۶ کارگر اخراجی واحد طبیعت سلولزی به کار خود بازگشتند.

این کارگران از هفته گذشته به دلیلِ آنچه  اجرا نشدن تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانکاری به قراردادی و تامین نشدن امنیت شغلی خود با متوقف شدن برخی خطوط تولیدی کارخانه می‌دانند، دست از کار کشیده  و طی چند روز گذشته مقابل ساختمان فرمانداری شوش به همراه همکاران خود در واحد طبیعت سلولز تجمع اعتراضی برپا کردند.

آن‌ها پس از چندین روز تجمع که منجر به برگزاری جلسه روز گذشته شورای تامین شد انتظار داشتند که خواسته‌هایشان اجرایی و امنیت شغلی آنها تامین شود اما به گفته کارگران، هر چند مسئولان به کارفرمای کاغذ پارس فرصت سه ماهه برای تغییر قرار داد کار کارگران دادند اما  کارگران بدنبال حذف شرکت پیمانکاری هستند که هیچ مسئولیت وتعهدی را در قبال کارگران نمی پذیرد در عین حال امنیت شغلی کارگران با تداوم توقف تولیدات کارخانه در خطر است.

کارگران معترض تاکید دارند از آن که همه ۹۶ کارگر واحد سلولزی به کار بازگشتند بسیار خوشحالیم اما با توجه به وضعیتی که ما کارگران کاغذ پارس در آن قرار گرفته ایم ناچاریم تا حصول نتیجه به مطالبه‌گری ادامه دهیم.

گفتنی است حدودا ۶۰۰ کارگر در واحد قدیمی کاغذسازی پارس و حدودا ۲۵۰ کارگر در واحد طبیعت سلولزی که از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده، تحت مسئولیت هلدینگ کاغذپارس مشغول کارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز