خبرگزاری کار ایران

بخشی از معوقات مزدی کارگران قند ممسنی پرداخت شد

بخشی از معوقات مزدی کارگران قند ممسنی پرداخت شد
کد خبر : ۱۴۰۲۱۵۷

منابع کارگری در کارخانه تعطیل شده قند ممسنی رستم از پرداخت بخشی از معوقات مزدی ده سال گذشته خود خبر دادند.

شماری از کارگران کارخانه قند ممسنی رستم در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به دنبال اعتراضات چندین‌ ساله کارگران بیکار شده کارخانه قند ممسنی شهرستان رستم مقابل ساختمان نهادهای مختلف اداری در استان فارس، سرانجام بخش دیگری از مطالبات مزدی و سنواتی حدود ۸۲ نفر از کارگران پرداخت شد.

یکی از کارگران کارخانه قند ممسنی گفت: نزدیک به۸۰ کارگر کارخانه قند ممسنی هستیم که از ماه‌های اولیه سال ۹۳ همزمان با تعطیلی کارخانه برای دریافت معوقات مزدی دوران اشتغال و نیز سنوات پایان خدمت معطل مانده‌ایم.

او با بیان اینکه حدود ۱۰سال است فعالیت تولیدی کارخانه متوقف شده و ما علارغم شکایت به نهاد قضایی استان امکان دریافت مطالبات خود را نداشتیم، درباره وضعیت مطالبات خود و همکارانش گفت: بخشی از مطالبات خود را از مالک کارخانه دریافت کرده بودیم و بخش دیگری از آن در چندمرحله در سال گذشته و جاری به حساب کارگران واریز ش و در کل شماری از کارگران ۸۰ درصد و شماری دیگر ۵۲ درصد مطالبات خودرا دریافت کرده‌اند.

یکی دیگر از کارگران قند ممسنی نیز در خصوص وضعیت کارخانه گفت: کارخانه در حال بازسازی است و اگر شکر خام آن تامین شود به زودی فعالیت آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد.

این کارگر با بیان اینکه مکررا برای رسیدگی به وضعیت مطالبات خود در مقابل کارخانه و نهادهای مختلف دولتی جمع می‌شدیم و هنوز هم پیگیر مطالبات خود از مسئولان استانی هستیم، در ادامه گفت: تا زمانی که شکر خام  کارخانه تامین نشود امکان شروع به کار و تولید وجود ندارد.

او درباره وضعیت شروع به کار کارخانه افزود: بر اساس گفته مسئولان کارخانه، قند ممسنی حدود ۳۰ میلیارد به سازمان جی تی سی(شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران) بدهکار است و چون این بدهی پرداخت نشده بازرگانی دولتی از تحویل شکر خام  به کارخانه خودداری می‌کند.

به گفته وی؛ کارگران این کارخانه امیدوارند با دخالت مسئولان نهاد قضایی، همه مطالبات کارگران پرداخت و این واحد تولیدی به فعالیت تولید خود بازگردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز