خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی:

کاهش اعتراضات بازنشستگان فولاد حاکی از تحول در این صندوق است

کاهش اعتراضات بازنشستگان فولاد حاکی از تحول در این صندوق است
کد خبر : ۱۳۹۹۹۷۸

بهروزی فر گفت: صندوق‌های بازنشستگی در دوره‌های گذشته دچار سوءمدیریت شدند و همین معضل باعث شد عملکرد صندوق‌ها بسیار ضعیف و نسبت به بازنشستگان ناکارآمد باشد.

به گزارش ایلنا، خلیل بهروزی فر (نماینده مردم فومن و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) گفت: خوشبختانه مدتی است مدیریت این صندوق دچار تحول شده و افراد مطلع و توانمندی مدیریت صندوق را به دست گرفته‌اند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اینکه وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد در گذشته شرایط خوبی نداشت گفت: مدتی است چالش‌ها مدیریت شده و بازنشستگان معترض به رضایت رسیده اند. 

خلیل بهروزی‌فر، با تاکید بر اینکه وضعیت صندوق‌های بازنشستگی به هیچ عنوان خوب نیست گفت: با وجود آنکه بسیاری از شاغلان در دوران اشتغال به صندوق‌های بازنشستگی حق بیمه پرداختند، اما آنچه در تعهد صندوق‌ها بوده، برای بازنشستگان اجرایی نشده است. 

وی با ابراز تاسف از اینکه در تمامی سال‌های گذشته کمتر به صندوق‌های بازنشستگی توجه شده است گفت: اگر به صندوق‌های بازنشستگی توجه لازم صورت می‌گرفت، بسیاری از این صندوق‌ها می‌توانستند پایداری خودشان را حفظ کنند و شرایط بحرانی فعلی برای آن‌ها ایجاد نشود. 

نماینده فومن در مجلس از سومدیریت در صندوق‌های بازنشستگی خبر داد و گفت: صندوق‌های بازنشستگی در دوره‌های گذشته دچار سومدیریت شدند و همین معضل باعث شد عملکرد صندوق‌ها بسیار ضعیف و نسبت به بازنشستگان ناکارآمد باشد. 

وی با اعلام اینکه تاریخچه صندوقهای بازنشستگی به هیچ عنوان مثبت نیست گفت: در گذشته، افرادی در صندوق‌های بازنشستگی به کار گرفته شدند که سواد و تخصص صندوق‌های بازنشستگی را نداشتند و همین امر باعث ناکارآمدی صندوق‌ها شد. 

بهروزی فر با اشاره به اینکه در گذشته تصمیم‌های اشتباه مدیریتی در صندوق‌ها از جمله صندوق فولاد گرفته می‌شد گفت: خوشبختانه مدتی است مدیریت این صندوق دچار تحول شده و افراد مطلع و توانمندی مدیریت صندوق را به دست گرفته‌اند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صندوق بازنشستگی فولاد بخش بزرگی از جامعه بازنشستگی را مدیریت می‌کند گفت: صندوق بازنشستگی فولاد نیازمند یک تحول اساسی است که با توجه به عملکرد مثبت مدیریت جدید صندوق، انتظار می‌رود این تحول در صندوق رخ بدهد. 

وی بر تعامل بیشتر صندوق با مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اجتماعی تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در قالب این تعامل، تحولاتی که انتظار می‌رود، در صندوق بازنشستگی فولاد ایجاد کنیم. 

بهروزی فر با یادآوری اعتراض‌هایی که در گذشته صورت می‌گرفت، گفت: اعتراض‌های بازنشستگان صندوق فولاد که ناشی از تاخیرهای گسترده در پرداخت مستمری بود، باعث شده بود تا این بازنشستگان دائم مقابل دستگاه‌های اجرایی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ریاست جمهوری و سازمان برنامه تجمع کنند که صورت خوبی نداشت اما خوشبختانه در نتیجه مدیریت مناسب، اکنون صندوق شرایط خوبی دارد و بازنشستگان نیز نسبت به شرایط موجود رضایت دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز