خبرگزاری کار ایران

پیام انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای به مناسبت روز بهداشت حرفه‌ای:

اساس پیشرفت و توسعه متوازن هر کشور حفظ و تامین سلامت نیروی کاری است

اساس پیشرفت و توسعه متوازن هر کشور حفظ و تامین سلامت نیروی کاری است
کد خبر : ۱۳۵۲۳۷۸

انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای به مناسبت روز بهداشت حرفه‌ای اعلام کرد: متاسفانه صنایع تولیدی و خدماتی مورد تحریم‌های ناجوانمردانه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وبینار «محیط کار ایمنی و بهداشتی حق اساسی و بنیادی نیروی کار» به مناسبت روز بزرگداشت بهداشت حرفه‌ای صبح امروز در بستر اینترنت با حضور کارشناسان این حوزه و نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد. 

حسن اصیلیان مهابادی (رئیس هیات مدیره انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای) در ابتدای این نشست متن پیام انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای برای روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ۱۴۰۲ را قرائت کرد که به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را همراه با همه تلاشگران این عرصه گرامی می‌داریم. 

انجمن متخصصین بهداشت‌حرفه‌ای ایران، همسو با حرکت سازمان بین‌المللی کار، دریک اجماع نظر با مدیران و کارشناسان محترم دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، تشکل‌های کارفرمایی و کارگری، شعار بین‌المللی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای سال ۲۰۲۳ میلادی «محیط‌کار ایمن و بهداشتی حق‌اساسی و بنیادی نیروی‌کار» برای سال ۱۴۰۲ شمسی را فرصت مغتنمی برای سیاست‌گذاری جهت ارتقای سطح بهداشت و ایمنی محیط کار می‌داند. 

همگان معتقدند، آینده از آن کشورهایی است که مغز افزارهای بیشتر و با قدرت‌تری در اختیار داشته باشند از این‌رو اساس پیشرفت و توسعه متوازن هر کشور حفظ و تامین سلامت نیروی کاری است که در پرتو برقراری محیط کار ایمن و بهداشتی حاصل می‌گردد. کمترین حق و بهره‌ای که نیروی کار باید در محیط کار خود از آن برخوردار باشد بهره‌مندی از محیط کار ایمن، بهداشتی و حفاظت شده در برابر خطرات، حوادث و عوامل تهدید کننده سلامت است تا ضمن نقش آفرینی در چرخه تولید آن مجموعه و بالتبع کشور، جسم و روحی سالم برای ادامه زندگی با نشاط در کنار خانواده و سایر آحاد جامعه را به همراه داشته باشد. 

ذکر این نکته لازم و ضروری است که در شرایط فعلی که اقتصاد کشور به‌خصوص صنایع تولیدی و خدماتی مورد تحریم‌های ناجوانمردانه قرار گرفته و بقای حیات صنعت جز با مجاهدت و ایثار کارفرمایان دلسوز و عاشق ایران اسلامی در این جهاد مقدس اقتصادی ممکن نمی‌باشد، توجه به این مهم باید مد نظر قرار گیرد که تامین محیطی ایمن و بهداشتی برای سربازان عرصه تولید، در گرو همیاری و کار گروهی تمام سطوح تصمیم ساز، تصمیم گیر و نیروی کار کشور برای ورود به ابعاد گسترده این مهم و رفع موانع موجود میسر می‌گردد. 

از این روی برای تحقق شعار امسال روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران دست یاری همه شرکاء اجتماعی و قوای سه‌گانه کشور را در تحقق اهداف ذیل می‌فشارد و امید داریم با پیوستن به‌هم و هم‌افزایی توانمندی‌ها، بتوانیم محیط‌های کاری سالم و ایمن را برای کشور به ارمغان آورده و به رسالت قانونی، شرعی خویش که همانا صیانت از سلامت نیروی کار است به نحوی که کشور شایسته آن است جامعه عمل بپوشانیم. 

- ورود الزامات در برقراری ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در قوانین و مقررات خاص و عام جاری بالاخص در طرح‌های بزرگ توسعه‌ای

- توجه ویژه به سیستم‌های بازرسی کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بازرسی بهداشت حرفه‌ای در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احیای اقتدار این دو سیستم با تصویب قوانین حمایتی و تشویقی 

- فراهم نمودن تسهیلات (مالی، بانکی و تشویقی و…) در حمایت از کارآفرینان در برقراری محیط‌های کاری ایمن و سالم

- دسترسی کارآفرینان و شاغلین به خدمات تخصصی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در بخش خصوصی ضمن حفظ استقلال آن مجموعه‌ها با جلوگیری از ایجاد فعالیت‌های انتفاعی مورد حمایت در بخش دولتی

انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران بر این باور است که با انگیزه، امید، خودباوری و شکوفایی، ایثار و وجدان‌کاری در کنار یکدیگر شاهد ارتقای سطح ایمنی و بهداشت کار کشور خواهیم بود. ان شاء الله!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز