خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران شرکتی فضای سبز نفت آقاجری به‌ عدم تبدیل وضعیت

انتقاد کارگران شرکتی فضای سبز نفت آقاجری به‌ عدم تبدیل وضعیت
کد خبر : ۱۲۹۹۹۶۳

حدود ۶۳ کارگر شرکتی شاغل در مجموعه فضای سبز شرکت نفت آقاجری در استان خوزستان به‌ عدم اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود انتقاد دارند.

برخی کارگران فضای سبز شرکت نفت آقاجری که خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود بر اساس تصریحات قانون هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: بیش از یک سال است ما کارگران فضای سبز شرکت نفت آقاجری پیگیر اجرای طرح تبدیل وضعت شغلی خود از شرکتی به قرارداد مستقیم هستیم که هنوز عملی نشده است.

این کارگران اظهار داشتند: در مجموعه فضای سبز شرکت نفت آقاجری ۶۳ ئنفر از کارگران روزمزد (جایگزین نیروی کار فضای سبز) هستند که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

به گفته آنها؛ میانگین سوابق کار کارگران فضای سبز نفت آقاجری حدود ۱۰ تا ۱۵سال است و در طول این سال‌ها بدون قرارداد در استخدام شرکت نفت آقاجری مشغول کار بوده‌ایم، تا اینکه پایان آذر ماه سال  گذشته به یکباره کارفرما تصمیم گرفت بجای عقد قرارداد دائمی که سال‌ها در انتظارش بودیم، همه کارگران را به پیمانکار بسپارد.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر امیدمان به اجرای طرح تبدیل وضعیت استخدامی است که برخی مسئولان وزارت نفت وعده آن را به ما کارگران داده‌اند، گفتند: قرار بود اسامی کارگران جایگزین فضای سبز در سامانه ساپنا وارد شود تا ما هم همانند همکارانمان از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، برخوردار شویم که هنوز انجام نشده است.

بنا بر ادعای آنها، دریافتی کارگران شاغل در فضای سبز آقاجری بین ۶ تا ۷ میلیون تومان است که فقط کفاف حداکثر ۱۰ روز در ماه را می‌دهد بنابراین برخی کارگران ناچارند بعد از ساعات کاری به مشاغل دیگر روی بیاورند.

کارگران فضای سبز نفت آقاجری با بیان اینکه قراردادهای موقت، آسیب جدی به امنیت شغلی کارگران شرکتی وارد می‌کند، افزودند: با توجه به اینکه در حال حاضر قرارداد پیمانکار با شرکت نفت آقاجری به اتمام رسیده و اخیرا تا پایان سال تمدید شده است. از مسئولان مربوطه می‌خواهیم کارگران روزمزدی همانند ما را به حال خودشان رها نکنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز