در جلسه اعضای هیأت مدیره کانونهای بازنشستگی مطرح شد؛
ابهامات مستمریبگیران در مورد احکام جدید پاسخ داده میشود/ برنامه سازمان تامین اجتماعی برای برخورداری غیرحضوری از تسهیلات بانک رفاه برای بازنشستگان
جلسه هماندیشی اعضای هیأت مدیره کانونهای بازنشستگی استان با حضور مدیران اداره کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه و بیمه آتیه سازان حافظ استان برگزار شد.
به گزارش ایلنا، جعفر سمساری، مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با قدردانی از همراهی کانونهای بازنشستگی در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان تأمین اجتماعی با رویکرد خدمات غیرحضوری را مورد توجه قرار داده و اذعان داشت در ماه های اخیر با توسعه خدمات غیرحضوری در قالب طرح 3070 و نسخه نویسی الکترونیکی، شاهد تحوی چشمگیر در خدمت رسانی به مخاطبین بوده ایم.
سمساری با تشریح مفاد متناسب سازی، تحقق عدالت در پرداختها، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه و حقوق مستمری زمان بازنشستگی مورد توجه قرار داده و تصریح کرد، واحدهای اجرایی سازمان آماده پاسخگوئی به ابهامات در احکام صادره است.
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، از انتشار فراخوان انتخاب بازنشسته، همسربازمانده و از کارافتاده نمونه به منظور تجلیل در روز خانواده و تکریم بازنشستگان خبر داده و اذعان داشت، متقاضیان میتوانند تا تاریخ 1400/04/02 در این فراخوان ثبت نام نموده و مستندات خود را به کانونهای بازنشستگی یا شعب تابعه در سطح استان ارائه نمایند.
اسماعیل مقدس پور، مدیر درمان تأمین اجتماعی اذربایجان شرقی با بیان گزارشی از اقدامات مدیریت درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم، از عملکرد فعال حوزه درمان تأمین اجتماعی در جهت مقابله با بیماری کرونا خبر داده و اذعان داشت خدمات غیراورژانس و غیرضرور به منظور استفاده از ظرفیت بیمارستانها برای بیماران کرونایی و نیز حفظ سلامت افراد، با تأخیر ارائه می شود.
مدیر درمان تأمین اجتماعی اذربایجان شرقی افرود، طرح نسخه نویسی الکترونیک اقدامی ارزشمند از جانب سازمان بوده و با پوشش وسیع، بیش از 90 درصد خدمات در استان در قالب نسخه الکترونیکی ارائه می شود و در این راستا، ضمن قدردانی از همراهی پزشکان و مراکز درمانی و تشخیصی، ایرادات و نواقص احتمالی به صورت مستمر درحال پایش و مرتفع شدن است.
مقدس پور با تأکید بر ضرورت حفظ محرمانگی و گردش صحیح اطلاعات سلامت، اذعان داشت بدین منظور بایستی بیمه شدگان و بازنشستگان نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات هویتی و شماره تماس در سامانه es.tamin.ir اقدام نمایند.
کاظم سمیعی، معاون اعتبارات بانک رفاه کارگران آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در تلاش هستیم امکان برخورداری غیرحضوری از تسهیلات بانک رفاه برای بازنشستگان را فراهم آورده و ایرادات موجود در سنوات اخیر را مرتفع نماییم، اذعان داشت در آینده نزدیک، با ابلاغ اعتبارات، تسهیلات پیش بینی شده به متقاضیان پرداخت خواهد شد و در این راستا تأکید می شود که اطلاعات مورد نظر در سامانه به صورت دقیق و صحیح درج شودتا از بروز هرگونه خلل احتمالی پیشگیری شود.
محمد مسگری، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن قدردانی از برگزاری جلسات هم اندیشی به منظوراحصای چالشها و مشکلات پیش روی جامعه بازنشستگی، متناسب سازی حقوق را اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر دانسته و تصریح کرد انتظار می رود با دائمی سازی متناسب سازی، این قانون تکمیل شود.
عضو کانونعالی بازنشستگان تأمین اجتماعی شفافیت و تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی و هزینه های درمان تکمیلی را مورد تأکید قرارداده و اذعان داشت بایستی در ارائه خدمات، شأن و منزلت بازنشستگان به عنوان شهروندان ارشد، حفظ شود.
کریم صادقزاده تبریزی، نایب رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با قدردانی از اقدام سازمان تأمین اجتماعی در راستای متناسب سازی و پاسخ به مطالبه به حق جامعه بازنشستگی، اذعان داشت هرگونه ایراد احتمالی و پیشنهادات مرتبط، بایستی احصا و از طریق قانونی ارائه شود.
وی با تأکید بر اینکه در قبال حق و حقوق بازنشستگان هیچکاه سکوت نخواهیم کرد، ارتقای خدمات درمانی و بانکی، متناسب سازی حقوق همانند صندوق های کشوری و لشکری، توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی و ارتقای منزلت، کرامت و معیشت بازنشستگان را مورد توجه قرار داد.
در این جلسه اعضای هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، پیشنهادات و نکته نظرات خویش در جهت ارائه خدمات مطلوب را ارائه نمودند.