خبرگزاری کار ایران

۸ مرکز خدماتی چهارمحال و بختیاری نشان استاندارد دریافت می کنند

۸ مرکز خدماتی  چهارمحال و بختیاری نشان استاندارد دریافت می کنند
کد خبر : ۱۵۴۱۷۵۵

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری ۸ مرکز خدماتی برای دریافت نشان استاندارد اجباری در استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی پژوهش پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۲۳ مهرماه روز جهانی استاندارد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان استاندارد اطمینان بخشی به مردم جهت استفاده از کالاهای داخلی است و در این سازمان تلاش می‌شود این تصور که تنها کالاهای خارجی دارای اطمینان هستند از ذهن مردم پاک شود و در مقابل اطمینان مردم نسبت به کالاهای داخلی جلب شود.

وی افزود: توسط سازمان استاندارد وظایفی برای ادارات کل در استان‌ها در نظر گرفته شده بود که چهارمحال و بختیاری در زمینه عمل به این وظایف جزو ۱۰ استان برتر کشور شد و همچنین اداره‌کل استاندارد استان طی دو سال متوالی در جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را کسب کرد.

پژوهش بیان کرد: در دو سال گذشته وظایف بسیار زیادی مانند تأیید آسانسور دستگاه‌های دولتی، تجهیزات پارک‌ها، اندازه‌شناسی و خالص فروشی برعهده اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری قرار داشت که خوشبختانه امروز در شهرستان‌های شهرکرد خالص فروشی در شیرینی فروشی‌ها به طور کامل اجرا شده و در شهرستان‌های بروجن و فرخشهر نیز در حال اجرا است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری ۸ مرکز خدماتی برای دریافت نشان استاندارد اجباری در استان در نظر گرفته شده بود که تا کنون ۵ مورد اعم از اتاق مادر و کودک، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه‌های سالمندان و پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک محقق شده؛ طی دو سال آینده نیز تعداد مراکز خدماتی دارای نشان استاندارد اجباری به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۴ پرونده  در کمسیون ۴۲ بررسی شده است که ۱۲ مورد مربوط به صنایع غذایی، یک مورد مربوط به صنعت ساختمان و یک مورد نیز مربوط به حوزه مکانیک و فلز شناسی است.

پژوهش خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی ۶۰۰ میلیون ریال و متخلف صنعت ساختمان ۹۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند و در حوزه مکانیک و فلز شناسی نیز یک مورد تخلف صورت گرفته که با تذکر، اخطار و اخذ تعهد برخورد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز