خبرگزاری کار ایران

مورینیو در فنرباغچه

ماموریت جدید در ترکیه با اقای خاص

ماموریت جدید در ترکیه با اقای خاص
کد خبر : ۱۵۱۱۱۷۴

انتخاب های مورینیو و عملکرد او در تیم های تحت هدایتش. او جام گرفتن را بلد است.

به گزارش ایلنا ژوزه مورینیو در این فصل هدایت تیم فنرباغچه ترکیه را بر عهده گرفت. بعد از اخراج او از رم همه منتظر انتخاب جدید آقای خاص بودند از حضور در تیم های حاشیه خلیج فارس تا حضور در تیم دورتمند و چلسی گمانه زنی های رسانه های اروپایی بود اما باز هم انتخاب مورینیو باعث تعجب همگان شد.

بهتر است کمی برگردیم به عقب و نگاهی به انتخاب های او بیندازیم. حضور در پورتو پرتقال و قهرمانی در چمپیونز لیگ به همگان ظهور یک مربی فوق العاده را نشان داد . زمانی که هدایت چلسی را بر عهده گرفت این  تیم آخرین قهرمانی خود را در سال 1955  در چارچوب لیگ برتر تجربه کرد و با اقای خاص در سال 2005 با کسب بیش از 90 امتیاز به اولین قهرمانی خود در پریمیر لیگ رسید .

بعد از تابو شکستن در لندن به کشور چکمه ها رفت و در تیم اینتر شروع به کار کرد. کسب سه گانه و قهرمانی مجدد در چمپیونز لیگ با شادی معروف او در نیوکمپ بارسلونا همه را مجذوب خودش کرد.

 بعد از رفتن از اینتر قهرمانی های خود را در اسپانیا جویا شد و در تیم رئال مادرید با حضور بارسلونای افسانه ای پپ گواردیولا به قهرمانی در لالیگا با بیش از 100 امتیاز رسید و کسب کوپا دل ری بعد از سال ها با رئال مادرید.

حضور مجدد او در چلسی که بازهم با قهرمانی همراه شد و رفتن او به منچستر یونایتد  بحران زده و کسب قهرمانی لیگ اروپا و جام اتحادیه انگلیس و  اف ای کاپ بار دیگر هنر خود را در کسب جام نشون داد. هرچند که مدیران و هواداران یونایتد با تمام این توضیحات بازهم ناراضی بودند و سرانجام مورینیو از هدایت قرمزها برکنار شد اما جالب است بدانید که بعد گذشت سال ها و رفت و آمد مربیان دیگر در یونایتد بهترین عملکرد این تیم در لیگ برتر انگلیس بعد از رفتن الکس فرگوسن بزرگ به دوران مورینیو برمیگردد که میتوان به صحبت جالب خود او برگشت که گفته بود کسب نائب قهرمانی در لیگ برتر با یونایتد جزو بزرگترین افتخارات من است.

حضور کوتاه او در تاتنهام و اخراج او در شب فینال جام اتحادیه اروپا باعث شد به اولین باری تبدیل بشود که  یک تیم  را بدون فتح جامی ترک بکند.

حضور در تیم دوست داشتنی رم و کسب اولین جام اروپایی تاریخ این تیم در لیگ کنفرانس کافی بود که اشک های این مربی دربیاید و این تیم را بعد از 17 سال به کسب یک جام رساند و اگر کمی خوش شانس بود میتوانست در فصل دوم،  لیگ اروپا را هم فتح کند اما در ضربات پنالتی مغلوب تیم سویا شد و به نائب قهرمانی رضایت داد. 

اقای خاص در میانه های فصل بعد از رم جدا شد و حالا در فنر باغچه است بدون شک موفقیت در لیگ های اروپایی ماموریت اصلی این پیرمرد کاربلد است. حال باید دید آیا بازهم معجزه میکند، کمی باید صبر کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز