پروژههای شکست خورده بازاریابی و باشگاههای بلاتکلیف
درودگر را به فوتسال برگردانید (گزارش روز)
از بازگشت صادق درودگر به تشکیلات تصمیم گیری فوتبال زمانی نزدیک به یک سال می گذرد.
به گزارش ایلنا، رییس سابق کمیته فوتسال که با سر و صدای زیاد و با وعده تحول مالی در عرصه تبلیغات محیطی و کسب درآمد در فدراسیون فوتبال وارد تشکیلات مدیریتی فوتبال ایران شد، پس از یک سال حضور در سمت کمیته بازاریابی فدراسیون حالا ارتقا درجه گرفته و استقرار در دفتری جداگانه قصد دارد سازمان اقتصادی فوتبال ایران را به راه بیندازد.
اقدام درودگر و تیمش در شرایطی است که باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل گذشته همچنان منتظر روشن شدن مطالبات مالی و مشخص شدن سهم خود از تبلیغات دور زمین هستند. قراردادی که عدد آن هفتاد میلیارد تومان تخمین زده می شد که به صورت انگشتی به چهارده تیم لیگ برتر کسری از این عدد می رسید اما این اتفاق هرگز رخ نداد و حتی معاون ورزشی سابق استقلال در گفتگوی این هفتهاش اعلام کرده که استقلال بعنوان یکی از تیمهای پرطرفدار ایران حتی یک ریال از تبلیغات محیطی فوتبال ایران را دریافت نکرده است.اگرچه اگر این سوال را از درودگر بپرسید او به شما خواهد گفت این پولها در قسمت بدهی به سازمان لیگ هزینه شده است.
در شرایطی که تیم های لیگ برتری در بحران مالی دست و پا میزنند و تقریبا باشگاهی در ایران وجود ندارد که مشکل پرداخت مطالبات نداشته باشد، کارنامه کمیته بازاریابی چه بوده که پست جدیدی هم به او محول شده تا او تئوریهای اقتصادی ناموفق خود را اینبار در مقیاسی بزرگتر ادامه بدهد. خوب است بدانید موضوع عقد قرارداد تیم ملی با برند آل اشپرت و بحث های بی شماری که درباره پیراهن تیم ملی در دور جدید به وجود آمده نیز زیر نظر درودگر انجام شده و کسی نمیداند که چرا حداقل اگر قرار به خرید از آل اشپرت بود طرح بهتری برای تیم ملی تدارک دیده نشده است.
با این وصف سوال اینجاست آیا حضور درودگر در فدراسیون فوتبال یک امر قطعی ست و الزامی در حضورش در این سمت وجود دارد؟ اگر چنین است بهتر است حداقل از او در جایی سود برده شود که تخصص اوست، کمیته فوتسال که درودگر به واسطه حضور در آن به فوتبال ایران معرفی شده و پس از آن با روابط عمومی خوبش پست های دیگری را در فوتبال ایران در اختیار گرفته؛ از مدیرعاملی باشگاههایی مثل ملوان و نساجی گرفته تا همین مدیریت بازاریابی که البته مشخص نیست که دقیقا چه پروژه بازاریابی را برای فوتبال ایران با موفقیت به سرانجام رسانده است؟