خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

برنامه رقابت تکواندوکاران ایران تغییر در چیلیابینسک

برنامه رقابت تکواندوکاران ایران تغییر در چیلیابینسک
کد خبر : ۲۷۴۵۲۲

کمیته برگزاری مسابقات جهانی تکواندو، برنامه مبارزات هوگوپوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۵ را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، کمتر از 10 روز تا بزرگترین رویداد تکواندوی جهان در سال 2015 زمان باقی است، رقابت‌هایی که می‌تواند سکوی پرتابی برای تکواندوکاران هر کشور برای رسیدن به سهمیه المپیک 2016 ریو باشد.

بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان طی روزهای 22 تا 28 اردیبهشت‌ماه به میزبانی"چیلیابینسک" روسیه برگزار خواهد شد که بر اساس برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات طی روزهای جمعه تا دوشنبه (18 تا 21 اردیبهشت ماه) ثبت نام نهایی تیم‌ها انجام می‌شود.

از روز سه‌شنبه (19 اردیبهشت ماه) به مدت 3 روز جلسه هماهنگی داوران برگزار می‌شود که سیروس رضایی و حافظ مهدوی به عنوان داوران ایرانی در این رقابت‌ها حضور خواهند پرداخت.

یکشنبه (20 اردیبهشت ماه)، نشست شورای اجرایی از ساعت 10 صبح در هتل رادیسون و قرعه‌کشی مسابقات به همراه جلسه فنی مربیان ساعت 16 تا 18 همان روز در همین مکان برگزار خواهد شد و تمرین تیم‌ها در این مدت در سالن تمرین پیش‌بینی شده است.

دوشنبه (21 اردیبهشت ماه) و یک روز قبل از آغاز مسابقات نیز مجمع عمومی فدراسیون جهانی (ساعت 14)، جلسه فنی پزشکان تیم‌ها (ساعت 14 تا 16) و جلسه توجیهی (ساعت 16) برگزار می‌شود.

اما آغاز این رقابت‌های مهیج و دیدنی از روز سه‌شنبه (22 اردیبهشت‌ماه) در سالن "تراکتور" شهر چلیابیسنک خواهد بود که در این روز تکواندوکاران اوزان 46-کیلوگرم زنان و 58-کیلوگرم مردان بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند.

در بخش زنان ایران نماینده‌ای نخواهد داشت اما اولین تکواندوکار کشورمان در روسیه و در بخش مردان فرزان عاشورزاده است که باید به مصاف رقبایش برود.

چهارشنبه (23 اردیبهشت‌ماه) در بخش زنان، مبارزات وزن 49-کیلوگرم انجام می‌شود که تیم ملی ایران باز هم نماینده‌ای ندارد و در بخش مردان مسعود حجی‌زواره در وزن 74-کیلوگرم رو در روی حریفانش قرار خواهد گرفت.

سومین روز این مسابقات(پنجشنبه 24 اردیبهشت‌ماه) با مبارزات اوزان 67-کیلوگرم زنان و 68-کیلوگرم مردان آغاز می‌شود که فاطمه روحانی و علیرضا نصرآزادانی نمایندگان ایران هستند.

در چهارمین روز (جمعه 25 اردیبهشت‌ماه) باز هم ایران 2 نماینده خواهد داشت که در وزن 73+کیلوگرم اکرم خدابنده و در وزن اول مردان (54-کیلوگرم) محمد کاظمی بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند. در این روز رقابت‌های وزن 53-کیلوگرم زنان نیز برگزار می‌شود که ایران نماینده‌ای ندارد.

شنبه، 26 اردیبهشت‌ماه و در تنها روز 3 نفره تیم ایران، در بخش زنان تکواندوکاران وزن 73-کیلوگرم و در بخش مردان تکواندوکاران اوزان 87- و 87+کیلوگرم به مصاف حریفان‌شان می‌روند که به ترتیب هانیه اخلاقی، امید عمیدی و سجاد مردانی هوگوپوشان کشورمان هستند.

27 اردیبهشت‌ماه و در ششمین روز جام بیست و دوم، کیمیا علیزاده در وزن 57-کیلوگرم و ابوالفضل یعقوبی در وزن 63-کیلوگرم مبارزات‌شان را پیگیری می‌کنند و در آخرین روز این رقابت‌ها (دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه) پرونده این مسابقات با مبارزات شکرانه ایزدی در وزن 62-کیلوگرم و مهدی خدابخشی در وزن 80-کیلوگرم مردان بسته خواهد شد.

طبق برنامه مسابقات هر وزن از ساعت 9 صبح به وقت محلی به مدت 2 ساعت آغاز می‌شود و تکواندوکاران پس از صرف ناهار دوباره از ساعت 14 تا 18 مبارزات خود را پیگیری می‌کنند.

از تغییرات این دوره از مسابقات باید به این نکته اشاره کرد که در جام بیست‌ و دوم، پس از مشخص شدن نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی و نهایی در هر وزن، رقابت‌های این ورزشکاران به اتمام می‌رسد و هوگوپوشان برای راهیابی به مرحله فینال، فردای روز مسابقات‌شان از ساعت 19 تا 21 مبارزات مرحله نیمه نهایی و نهایی را از سر می‌گیرند. تنها در روز پایانی این رقابت‌ها یعنی مبارزات تکواندوکاران اوزان 62- کیلوگرم و 80- کیلوگرم طی یک روز انجام می‌شود. پیش از این نیز، بیست و دومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2011 به این روش برگزار شده بود.

وزن‌کشی مسابقات هر وزن روز قبل از برگزاری است و مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها روز اول بازی‌ها (سه شنبه  22 اردیبهشت ماه) از ساعت 18 تا 19:30 در سالن "تراکتور" پیگیری خواهد شد. مسابقات با هوگو، کلاه و جوراب الکترونیکی(دیدو) برگزار می‌شود، همچنین پیش از این نیز اعلام شده بود که قرار است رقابت‌ها با لباس‌های رنگی برگزار شود که در نهایت مقرر شد این رقابت‌ها به شکل هر ساله و با توبوک‌سفید انجام شود.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت بیژن مقانلو(سرمربی)، مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی(مربی) با ترکیب کامل و در هر 8 وزن اعزام خواهد شد و در بخش زنان با هدایت مینو مداح(سرمربی) و آزاده یاسایی(مربی) با 5 هوگوپوش راهی این دوره از مسابقات می‌شود.

این رقابت‌ها که دارای گرید 12 برای رنکینگ المپیک است به نفر اول 120 امتیاز، برای نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک تعلق خواهد گرفت،همچنین تکواندوکارانی که در این رقابت‌های مهم موفق به کسب پیروزی، جایگاه و حتی حضور شوند نیز بی‌بهره نخواهند ماند!

بدین ترتیب، نفرات پنجم 25.92 امتیاز، نفرات نهم 18.14 امتیاز، نفرات هفدهم 12.70 امتیاز، نفرات سی و سوم 8.89 امتیاز و نفرات شصت و پنجم نیز 6.22 امتیاز بدست خواهند آورد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز