خبرگزاری کار ایران

دقیقی خلاصه به خواسته‌اش رسید

چالش سخت سعید دقیقی بعد از شکسته شدن طلسم: دوباره استقلال

چالش سخت سعید دقیقی بعد از شکسته شدن طلسم: دوباره استقلال
کد خبر : ۱۵۴۷۷۰۹

سعید دقیقی روزهای سخت و پرچالشی را در خیبر پیش رو خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سعید دقیقی شاید به آرزوی چند سال اخیرش که هدایت تیمی به جز شمس‌آذر قزوین بود، رسیده باشد اما دو وجه بر این ماجرا مترتب است؛ اول اینکه او همیشه به دنبال باشگاهی بود که در سلسله مراتب ارزش و اعتبار از تیم قزوینی بالاتر باشد، حال آن که اگر خیبر از شمس‌آذر پایین‌تر نباشد، قطعاً بالاتر هم نیست. دوم اینکه سران خیبر در فصل جاری لیگ برتر، چنان بدون صبر و رحم عمل کرده‌اند که پس از گذشت فقط هشت هفته از این رقابت‌ها، دو بار کادر فنی‌شان را تغییر داده‌اند و دقیقی سومین سرمربی آنها در این بازه زمانی کوتاه به شمار می‌آید. سرانی که رضا مهاجری را فقط چهار هفته تاب آوردند و مارکو اورلیو برزیلی را هم که جانشین مهاجری شد، تنها سه هفته تحمل کردند و با این اوصاف بیش از آن که تصور کنیم دقیقی پای به سرزمین امنی نهاده، باید از خود بپرسیم او در این وادی ناامنی تازه چه میزان دوام می‌آورد و طول دوران حضورش در خرم‌آباد به چند هفته خواهد کشید.

دلایلی بالنسبه پذیرفتنی

مدیران خیبر شاید برای شکیبا نبودن و عوض کردن دائمی مربیان خود دلایلی بالنسبه پذیرفتنی را رو کنند و مهم‌ترین آنها وضعیت ناامیدکننده تیم‌شان در لیگ امسال و جایگاه نازل آنها در جدول است. خیبری‌ها در هشت دیدارشان فقط به یک برد رسیده و در سه دیدار مساوی کرده و متحمل چهار باخت هم شده‌اند. خیبر در ازای فقط پنج گل زده هشت بار از حریفان گل خورده و به رده سیزدهم جدول فرو افتاده و فاصله امتیازی‌اش به سه تیم زیر دستش از یک و دو پوئن فراتر نمی‌رود. خیبر در هفته نهم لیگ، پذیرای استقلال خواهد بود و با وجود اشتغالات آسیایی آبی‌ها و نزول آشکارش در این فصل احتمال پیروزی‌ خیبر مقابل آبی‌ها زیاد نخواهد بود. به این ترتیب دقیقی وارد یک بازی خطرناک و تازه شده که اگر فقط با چند لغزش از سوی او توأم گردد، خیبر احتمالاً اقدام به تعیین چهارمین سرمربی جدیدش در این فصل خواهد کرد.

عجین با انواع چالش‌ها

دقیقی 38 ساله که با استعداد و همتش شمس‌آذر را از لیگ یک به لیگ برتر ارتقا بخشید و به این سبب محبوب همه قزوینی‌ها شد، از آن زمان به بعد بارها قصد الحاق به سایر تیم‌ها را داشته اما هر مرتبه راهش مسدود شده و از این کار بازمانده است. او پس از بحران‌های ایجاد شده در ملوان و مس رفسنجان در ایام پیش‌فصل، در هر یک از این تیم‌ها 10 تا 14 روز زمامدار شد اما به سبب وقوع تحولات بعدی در این تیم‌ها مجبور به ترک پست خود شد و چون تیم‌های دیگری او را نخواستند، هر بار اجباراً به قزوین بازگشت و مجدداً سرمربی شمس‌آذر شد. مانور تازه او هم در راه جدایی از این تیم براساس توضیحاتی که آوردیم، شاید خوش عاقبت‌تر از دفعات قبلی نباشد. شاید عقل ایجاب می‌کرد که دقیقی همچنان در قزوین بماند و در پایان فصل تغییر باشگاه بدهد اما بعد از ثبت یکسری نتایج ضعیف برای شمس‌آذر در لیگ بیست و چهارم، اشتیاق مدیران این باشگاه هم برای حفظ این مربی جوان و آینده‌دار به اندازه سابق نبود. هر چه هست، دقیقی اینک در تیمی مربیگری خواهد کرد که با انواع چالش‌ها عجین است و تغییرات مکرر از سر و رویش می‌بارد و معمولاً از چنین تیم‌هایی ثبات و عاقبتی خوش برنمی‌خیزد. فرقی که این مرتبه با دفعات قبلی دارد، این است که اگر او در صورت برکناری از خیبر رویکرد مجدد به شمس‌آذر داشته باشد و بخواهد دوباره سرمربی آن بشود، شاید باشگاه قزوینی این بار دست رد به سینه او بزند و بگوید: «ما را به خیر و شما را به سلامت.»

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز