خبرگزاری کار ایران

پایان ماجرای ویلمتوس و فدراسیون فوتبال ایران

پایان ماجرای ویلمتوس و فدراسیون فوتبال ایران
کد خبر : ۱۵۴۶۵۰۸

با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، با ارائه مدارکی به فیفا پرداخت مبالغ هنگفتی که ویلموتس از فدراسیون فوتبال مطالبه کرده بود، منتفی شد و پرونده آن نیز بسته شد.

به گزارش ایلنا، عصر دوشنبه جلسه‌ای بین اعضای کمیسیون اصل نود با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد. بحث قرارداد ویلموتس، شکایت یکی از داوران فوتبال و تعیین تکلیف برگزاری انتخابات هیأت‌های فوتبال استان‌ها از جمله موضوعات این جلسه بود. در ابتدا علی کشوری سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس فدراسیون در پرونده ویلموتس موضوع را به این شکل مطرح کرد که در برخی قراردادها، عدم پرداخت و یا تأخیر دوماهه در پرداخت منجربه فسخ یک‌طرفه قرارداد می‌شود لذا این موضوع شامل حال کسانی مثل استراماچونی و ساپینتو دو سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال و برانکو سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس و حتی ویلموتس شده است.

وی افزود: طبق توضیحات ارائه شده، پرونده ویلموتس به مرور همزمان با بحث ریاست جمهوری ترامپ و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران شد که تحریم‌ها از سوی فیفا نیز شامل حال ایران شد. در آن زمان این وضعیت فدراسیون را تحت فشار قرار داد و به دنبال آن ویلموتس شکایاتی در مراحل مختلف از فدراسیون کرد که در یک مرحله به او مبلغ 2 میلیون یورو از طرف شستا پرداخت شد و بعد دوباره ویلموتس شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه تا زمانی که قراردادی با باشگاهی منعقد نکرده، می‌تواند خسارت دریافت کند.»

کشوری با بیان اینکه ویلموتس شکایت‌های متعددی طرح کرده بود، بیان داشت: ویلموتس 12میلیون یورو از فدراسیون فوتبال‌ طلب کرده بود؛ در مرحله بعد 2میلیون و 700هزار یورو پرداخت شد که در مجموع به او 4میلیون و 700هزار یورو پرداخت شده است. طبق گفته تاج، همزمان با طرح این شکایات، فدراسیون فوتبال کذب بودن مبالغ ادعایی ویلموتس را پیگیری کرد؛ نتیجه این شد که ویلموتس باید قراردادی با باشگاه اروپایی امضا می‌کرد اما برای اینکه همچنان بتواند از فدراسیون فوتبال ایران خسارت بگیرد، از امضای این قرارداد امتناع ورزید.»

او اضافه کرد: «فدراسیون مدارک را به فیفا ارائه کرد و در این زمینه احقاق حق از ایران شد و مبالغ هنگفتی که ویلموتس‌طلب کرده بود، پرداخت نشد. طبق توضیحات و گفته رئیس فدراسیون فوتبال، پرونده دادگاه ویلموتس بسته شده است. فدراسیون فوتبال ایران نیز شکایتی با موضوع اعاده حیثیت و هتک حرمت به ایران علیه ویلموتس تنظیم کرده است چون او نهایت استفاده از فضای تحریمی را داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز