خبرگزاری کار ایران

تبانی بزرگ: خطر حذف قرمزها از تمامی مسابقات!

تبانی بزرگ: خطر حذف قرمزها از تمامی مسابقات!
کد خبر : ۱۵۴۳۶۹۲

دادستانی عمومی پرتغال خواستار حذف باشگاه بنفیکا از تمامی مسابقات ورزشی است.

به گزارش ایلنا، باشگاه بنفیکا تایید کرد به اتهام تبانی بازی‌های بین سال‌های 2016 تا 2019 تحت بررسی قرار گرفته اما این اتهامات را بی‌اساس خواند.

رسانه‌‌های پرتغالی گزارش دادند که دادستانی عمومی، کیفرخواست صادر کرده است. به این ترتیب این سومین پرونده فساد مالی علیه بنفیکا در سه سال اخیر خواهد بود و باشگاه پرتغالی ظاهراً به یک شکایت بزرگ در هر سال عادت کرده است.

این باشگاه در بیانیه ای اعلام کرد:"بنفیکا و وکلای آن به تفصیل اتهاماتی را که امروز به آن‌ها اعلام شده، تجزیه و تحلیل خواهند کرد. بنفیکا بدون تردید از خود در برابر همه اتهامات بی اساس دفاع خواهد کرد."

اتهامات چیست؟

رسانه‌های محلی گزارش دادند، دفتر دادستانی بر این باور است که بنفیکا به باشگاه ویتوریا ستوبال امتیازات مالی اعطا کرده که در عوض بتواند در بازی‌های مقابل این باشگاه به نتایج خوبی دست پیدا کند.

متهم اصلی این پرونده لوئیس فیلیپه ویه‌را خواهد بود که به مدت 18 سال این باشگاه را تا زمان دستگیری خود در جولای 2021 به اتهام کلاهبرداری، اداره می‌کرد.

سال گذشته، مدیرانی که در حال حاضر مدیریت بنفیکا را برعهده دارند و چند تن از مدیران آن، به تقلب مالیاتی متهم شدند. دادستان عمومی اعلام کرد که آن‌ها با استفاده از صورتحساب‌های جعلی، پول زیادی را به دست آورده‌اند.

در تحقیقات جدید، تشکیل پرونده علیه روی کاستا، رئیس فعلی باشگاه، منتفی است اما ملی پوش سابق پرتغال برای شهادت در دادگاه فراخوانده می‌شوند که هنوز تاریخ آن اعلام نشده است.

 عواقب این پرونده چیست؟

روزنامه کوریره دا مانیا گزارش داد که دفتر دادستانی همچنین درخواست کرده تا بنفیکا از تمام مسابقات ورزشی حذف شود! بنفیکا با 38 قهرمانی در لیگ و دو قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا، موفق ترین باشگاه پرتغالی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز