خبرگزاری کار ایران

بازگشت به خانه

کونته در لباس دشمن به تورین برگشت

کونته در لباس دشمن به تورین برگشت
کد خبر : ۱۵۳۳۱۴۱

در جدال حساس دو تیم ناپولی و یوونتوس در چهار چوب مسابقات سری آ ایتالیا، بازگشت آنتونیو کونته به شهر تورین حسابی خبر ساز شد، او که هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن سابقه فعالیت در یوونتوس را در کارنامه دارد به همین جهت از سوی هواداران یوونتوس تشویق شد.

به گزارش ایلنا، اتفاق بزرگ شنبه شب فوتبال ایتالیا بازگشت آنتونیو کونته به عنوان مربی ناپولی به ورزشگاه آلیانتس تورین بود. این اولین بار بود که به عنوان مربی رقیب در برابر هواداران یوونتوس قرار می‌گرفت چون در سه بازی قبلی که با اینتر به این ورزشگاه آمده بود، بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شد.

مثل هر حریف دیگری، او و ناپولی در هنگام اعلام اسامی بازیکنان تیم میهمان هو شدند اما هواداران یوونتوس در طول مسابقه به مربی سابق‌شان کاری نداشتند. او بعد از ورود به زمین برای هواداران یوونتوس دست زد و در پایان مسابقه هم به تشویق هواداران میزبان پرداخت و به سوی قسمتی رفت که بیش از هزار نفر از هواداران ناپولی انتظارش را می‌کشیدند. او در زمین کمی دور زد اما از رفتن به سمت اولتراهای یووه خودداری کرد.

کونته 55 ساله 420 بازی برای یوونتوس در 13 سال انجام داد و با این تیم پنج قهرمانی لیگ و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد. او به عنوان مربی تیم در سال‌های 2014-2011 هم سه اسکودتو با یوونتوس گرفت.

کونته در کنفرانس خبری بعد از تساوی بدون گل در زمین یووه گفت: «حس فوق‌العاده‌ای داشت، تشکر از هوادارانی که 16 سال در کنارشان بودم، کمترین کاری بود که می‌توانستم انجام دهم. اینها را گفتم اما خوشحالم که در ناپولی هستم و از هواداران خودمان هم تشکر کردم. همیشه آمدن به این ورزشگاه حس خوبی به من می‌دهد و کسی نمی‌تواند آن را از من بگیرد.

رقابت همیشه هست اما خشونت نباید باشد. من بخشی از تاریخ یوونتوس هستم و امیدوارم در تاریخ ناپولی هم جا بگیرم. رقابت یک چیز است و ادب و احترام یک چیز دیگر. امروز هواداران یوونتوس به چشم رقیب به من نگاه کردند، من هم همین‌طور اما یوونتوس هیچ وقت برای من دشمن نیست.»

 

احترام به اسکیلاچی

توتو اسکیلاچی اسطوره ایتالیا در جام جهانی 1990 که در هفت بازی برای کشور میزبان شش گل زد و نقش مهمی در رسیدن ایتالیا به رتبه سوم جهان داشت، هفته گذشته در 59سالگی درگذشت و به احترامش یک دقیقه سکوت قبل از بازی حاکم بود.

هواداران میهمان البته این یک دقیقه را تحمل نکردند و فریاد می‌زدند: آشغال. آنها با هو کردن عملاً به این سکوت یک دقیقه‌ای پایان دادند. هواداران ناپولی از جایی دل‌شان پر بود و بنری به همراه داشتند که رویش نوشته بود: شرم‌آور. دادستان تورین بیست‌وچهار ساعت قبل از مسابقه تصمیم گرفت اجازه آمدن به هواداران ناپولی از این شهر برای تماشای این بازی را ندهد و در حالی که انتظار می‌رفت 2300 نفر از ناپولی برای تماشای بازی بیایند، تنها هزار نفر آمدند که از اهالی ناپل نبودند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز