خبرگزاری کار ایران

امارات حریف محبوب یوزها؛ تیم ملی به برد شماره 7 رسید

امارات حریف محبوب یوزها؛ تیم ملی به برد شماره 7 رسید
کد خبر : ۱۵۲۸۲۴۱

تیم ملی ایران به هفتمین پیروزی پیاپی برابر امارات دست یافت.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران با غلبه بر امارات و کسب 6 امتیاز از 6 امتیاز ممکن، آغاز مقتدرانه‌ای در دور سوم انتخابی جام‌جهانی داشته است. ایران در سال‌های اخیر مقابل امارات آمار بسیار خوبی داشته و با این پیروزی به هفتمین برد متوالی برابر امارات دست یافت. تیم ملی در طول تاریخ تنها مقابل دو تیم که از جمله تیم‌های ضعیف آسیا به شمار می‌روند آمار بهتر از این از خود به جای گذاشته و تیم ملی در بازی برگشت این شانس را دارد که آمار خود را بهتر کند.

هفت‌تایی شدن امارات

تیم ملی در بازی رفت انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۰ به زحمت از امارات یک امتیاز گرفت. این آخرین باری بود که تیم ملی برابر امارات امتیاز از دست داد و پس از آن در ۷ بازی که هر ۷ مسابقه رسمی بود به برتری دست یافت. امارات که تیم ضعیفی در آسیا به شمار نمی‌رود، در این مدت برابر ایران حرفی برای گفتن نداشته و تیم ملی در این بازی‌ها ۱۰ گل زده و تنها یک‌بار دروازه‌اش باز شده است. ازبکستان دیگر تیمی است که تیم ملی مقابل آن به ۷ برد متوالی دست یافته ولی این رکورد متوقف شده و دیگر افزایش نخواهد یافت. ایران پس از شکست برابر ازبکستان در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴، در ۷ بازی متوالی این تیم را شکست داد تا اینکه روند بردهای ایران برابر ازبکستان در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 متوقف شد.

بهترین کارنامه تاریخ ایران برابر هنگ‌کنگ و پاکستان

ملی‌پوشان در سال‌های اخیر در مقدماتی جام‌های جهانی ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ و همچنین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با هنگ‌کنگ روبرو شده و این تیم را شکست داده‌اند. تیم ملی با این پیروزی‌ها، تعداد بردهای متوالی‌اش را مقابل هنگ‌کنگ به ۹ رساند که بهترین آمار تاریخ ایران است و این رکورد در صورت مصاف دوباره ایران و هنگ‌کنگ امکان دارد بهتر شود. تیم ملی ۸ بار متوالی پاکستان را شکست داده ولی از آخرین مصاف ایران و پاکستان ۳۰ سال می‌گذرد!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز