خبرگزاری کار ایران

سپاهان و استقلال علیه پرسپولیس: رای مخالف درویش جنجالی شد

سپاهان و استقلال علیه پرسپولیس: رای مخالف درویش جنجالی شد
کد خبر : ۱۵۱۸۹۱۲

سه باشگاه مدعی این فصل در کنار پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته، جنجال جدیدی را در خصوص افزایش سقف بودجه شکل داده‌اند.

به گزارش ایلنا، قانون سقف بودجه یا همان فیرپلی مالی که در دنیای فوتبال هم رایج است، طی دو فصل اخیر بار دیگر از سوی فدراسیون فوتبال ایران به جریان افتاده است و با جنجال‌هایی نیز همراه شده است.

 

بعد از اینکه سقف قرارداد در فصل گذشته با اتهام‌زنی‌های زیادی از سوی تیم‌ها به یکدیگر همراه شد، تصور می‌شد در این فصل فدراسیون ساز و کار بهتری را برای حل این مناقشه در نظر داشته باشد. اما این اتفاق تا این لحظه شکل نگرفته و بار دیگر جنجال ساز شده است. این در حالیست که باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان و آسیا مدعی افزایش سهمیه هستند، به جز یک باشگاه یعنی پرسپولیس!

 

تیمی که ستاره‌هایش را مدعی است در پنجره تابستانی به دلیل همین قوانین دست و پاگیر از دست داده و رقبا با پیشنهاد مالی بالاتر موفق به جذب آنها شده‌اند و اکنون نمی‌خواهد بیش از این فرصت هزینه و جذب نفرات جدید به آنها بدهد.

 

 پیش از این فدراسیون فوتبال سقف بودجه 325میلیاردی برای تیم‌ها در نظر گرفت و در روزهای اخیر دائماً صحبت‌هایی در خصوص افزایش حدود 100 تا 150میلیارد به بودجه تیم‌هایی که باید در آسیا به میدان بروند، مطرح شد تا نمایندگان ایران در آسیا بتوانند با جذب بازیکنان باکیفیت به مصاف غول‌های آسیایی بروند.

 

البته افزایش سقف بودجه 4 تیم تراکتور، استقلال، سپاهان و پرسپولیس موافقان و مخالفانی داشته و دارد که تنها مخالف افزایش سقف بودجه رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس است.

 

 در این شرایط جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال برگزار شد تا اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در خصوص افزایش سقف بودجه نمایندگان کشورمان در آسیا تصمیم‌گیری کنند. در این شرایط مدیران تیم‌هایی چون سپاهان، تراکتور و البته استقلال خواهان آن هستند تا مسئولان فدراسیون فوتبال، پاداش‌های این 3 تیم در رقابت‌های پیش‌رو را در مقطع کنونی در سقف بودجه لحاظ کنند تا آنها بتوانند با فراغ بال بیشتری در بازار نقل‌وانتقالات کار خود را پیش ببرند. در این شرایط اعلام شد که تیم‌های استقلال و پرسپولیس جهت ورود به لیگ نخبگان 800هزار دلار و تیم‌های سپاهان و تراکتور هم با ورود به لیگ قهرمانان آسیا 300هزار دلار از AFC دریافت خواهند کرد، این موضوع باعث شد تا مسئولان فدراسیون فوتبال به فکر افزایش سقف بودجه باشند. شنیده می‌شود که قرار بر این شده تا براساس مبالغی که این 4 تیم در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا دریافت می‌کنند، بودجه تیم‌ها 100 تا 150 میلیارد تومان افزایش یابد. هرچند گمانه‌زنی‌ها در خصوص رد این درخواست بیشتر است و بعید است فدراسیون در شرایط کنونی اقدامی در خصوص افزایش سقف صورت دهد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز