خبرگزاری کار ایران

راه سپاهان از لیگ نخبگان جدا شد؛ 

سقوط تلخ فوتبال ایران در آسیا

سقوط تلخ فوتبال ایران در آسیا
کد خبر : ۱۵۱۴۳۳۲

پس از شکست سپاهان در پلی‌آف لیگ نخبگان، این تیم  مثل تراکتور به سطح دوم آسیا راه یافت و استقلال و پرسپولیس تنها نماینده‌های ایران در لیگ نخبگان هستند.

به گزارش ایلنا، شکست سنگین سپاهان در نقش جهان مقابل نماینده امارات نشان داد که سریال‌ تکراری ناکامی نماینده‌های ایرانی در آسیا همچنان ادامه دارد.

موفقیت‌های متوالی تیم‌های متمول عربی و ناکامی‌های متعدد نماینده‌های ایران در آسیا حالا باعث شده سال به سال سهمیه تیم‌های ایرانی در آسیا کاهش پیدا کند و امسال که قرار است رقابت‌های آسیایی با فرمت جدیدی به کار خود ادامه دهد ۱+۲ سهمیه به نماینده‌های ایرانی اختصاص داده شد. به عبارتی تیم اول و دوم لیگ برتر (استقلال و پرسپولیس) به صورت مستقیم راهی لیگ نخبگان شدند و سپاهان که قهرمان جام حذفی بود با شکست مقابل الاهلی امارات موفق نشد تا به سطح اول رقابت‌های آسیایی راه پیدا کند.

از این رو قهرمان جام حذفی ایران در سطح دوم آسیا به کار خود ادامه خواهد داد و در این تورنمت باید با تیم‌های متوسط و درجه دوم آسیا به رقابت بپردازد.

تراکتور نیز به واسطه اینکه تیم سوم لیگ برتر قهرمان جام حذفی شده بود، تک سهمیه ایران در سطح دوم آسیا را به دست آورد تا این‌گونه ایران دو نماینده در سطح اول و دو نماینده در سطح دوم آسیا داشته باشد.

ناگفته نماند پس از عملکرد ناامیدکننده تیم‌های ایرانی در چند سال اخیر و همچنین موفقیت تیم‌های اماراتی، سهمیه ایران در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به ۱+۱ کاهش پیدا کرده و به این معنی است که قهرمان لیگ برتر به صورت مستقیم راهی لیگ نخبگان خواهد شد و سهمیه پلی‌آف نیز به یکی از دو تیم قهرمان جام حذفی یا تیم دوم لیگ برتر اختصاص پیدا خواهد کرد که در این صورت فرصت حضور همزمان سه یا چهار نماینده ایرانی در رقابت‌هایی آسیایی از آن‌ها سلب شده است.

حال باید دید عملکرد چهار تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور در فصل پیش رو مقابل تیم‌های تا دندان مسلح می‌تواند سهمیه‌های ایران را برای دو فصل آینده افزایش دهد یا خیر.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز