خبرگزاری کار ایران

دانمارک و داستان جدید در یورو: شگفتی دوباره تکرار می‌شود

دانمارک و داستان جدید در یورو: شگفتی دوباره تکرار می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۸۵۹۸

دانمارک یک بار به شکلی ویژه همه مدعیان جام را غافلگیر کرد؛ آنها بار دیگر به دنبال اتفاقی ویژه در آلمان هستند.

به گزارش ایلنا، برای اولین‌بار در تاریخ یورو، یک اتفاق عجیب در خصوص رتبه دو تیم دانمارک و اسلوونی رخ داد. این دو تیم، در تمام شاخصه‌ها اعم از امتیاز، تفاضل گل، گل‌زده، گل‌خورده و بازی رودررو برابر شدند تا یوفا برای تعیین تیم دوم گروه C رقابت‌ها به سراغ محاسبه کارت زرد و قرمز دو تیم برود. تا دقیقه ۷۲ رقابت بین انگلیس و اسلوونی، دانمارک با شش کارت زرد از لحاظ انضباطی در شرایط نامناسبی قرار داشت و به دلیل کارت زرد بیشتر، در رده سوم گروه قرار می‌گرفت اما جاکا بیول، مدافع اسلوونی در این دقیقه مرتکب خطا شد تا با کارت زرد وی، تعداد کارت‌های دو تیم نیز در عدد ۶ برابر شود. پس از این اتفاق، این سؤال برای هواداران فوتبال ایجاد شد که یوفا طبق چه فرمولی تیم دوم و سوم این گروه را تعیین می‌کند؟

در حین بازی‌های همزمان دانمارک و اسلوونی، صحبت‌هایی در خصوص احتمال قرعه‌کشی برای تعیین تیم دوم گروه C جام مطرح شد اما یوفا، به جای قرعه‌کشی از شاخصه‌هایی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کند که به اتفاقات داخل زمین مرتبط باشند. پس از تساوی در تمامی شاخصه‌ها، دانمارک به دلیل عملکرد بهتر در دور مقدماتی جام، بالاتر از اسلوونی قرار گرفت و به عنوان تیم دوم، صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرد. دو تیم اسلوونی و دانمارک، در مرحله مقدماتی یورو نیز با یکدیگر همگروه بودند و پس از اینکه هر دو تیم ۲۲ امتیاز کسب کردند، دانمارک به دلیل عملکرد بهتر در بازی رودررو به عنوان صدرنشین راهی جام ملت‌های اروپا شد. در واقع برتری دو بر یک دانمارک در دیدار برگشت مرحله مقدماتی جام مقابل اسلوونی که در نوامبر ۲۰۲۳ برگزار شد، یک سال بعد به کار این تیم آمد و دانمارکی‌ها حالا باید در مرحله یک‌هشتم نهایی با آلمان دیدار کنند. با این حال صعود اسلوونی نیز به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم به مرحله حذفی قطعی شده است.

این اولین صعود عجیب دانمارک در تاریخ یورو نیست؛ این تیم در دوره قبلی مسابقات تنها با یک برد و پس از دو باخت، نه به عنوان یکی از برترین تیم‌های سوم بلکه به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی رقابت‌ها شد. همین موضوع، باعث قرار گرفتن دانمارک در طرف نسبتاً آسان جدول شد و شاگردان کسپر هیولمند با شکست دادن ولز و جمهوری چک به نیمه‌نهایی رسیدند. تنها افتخار بین‌المللی دانمارک نیز به یورو ۹۲ برمی‌گردد؛ جایی که این کشور بدون صعود به مرحله نهایی، به دلیل جنگ در یوگسلاوی راهی جام ملت‌های اروپا شد و در حضور تمام تیم‌های بزرگ اروپایی، به مقام قهرمانی رسید.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز