خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان:

بارنامه و کارت هوشمند در محورهای مواصلاتی بصورت نامحسوس کنترل می‌شود

بارنامه و کارت هوشمند در محورهای مواصلاتی بصورت نامحسوس کنترل می‌شود
کد خبر : ۳۷۹۱۳۲

از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و در راستای نظارت دقیق بر حمل و نقل کالا در محورهای مواصلاتی استان همدان؛ بارنامه، کارت هوشمند و صورت وضعیت های صادر شده به صورت نامحسوس در جاده ها کنترل می شود.

به گزارش ایلنا از همدان رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان امروز در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری پلیس راه استان همدان و با برقراری گشت کنترل نامحسوس در بخش حمل و نقل کالا ، اسناد حمل شامل بارنامه، قبض‌باسکول، کارت هوشمند راننده و کامیون و.... توسط تیم‌های نظارتی و گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی استان به صورت مستمر کنترل می شود.

مصطفی وصالی ناصح از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه خبرداد و تصریح کرد: رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر جریمه پلیس راه به کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای ارجاع داده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با دقت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهد کرد.

وصالی ناصح ابراز کرد: این اداره کل به صورت نامحسوس اقدام به شناسایی شرکت‌های بدون مجوز کرده و با هشدارهای لازم، زمینه را برای اخذ مجوز قانونی جهت فعالیت آنها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون هستند، عنوان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تائید قرار گرفت شرکت های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه است در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده 12 برای رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان بیان داشت: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدوربارنامه صوری و استفاده غیرمجاز ازکارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.

وصالی ناصح خاطرنشان‌کرد: همچنین آموزش‌های لازم در راستای کنترل اسناد حمل و قوانین و مقررات جدید اداره حمل و نقل کالا به نیروهای پلیس راه داده می شود .

وی افزود: اگر شهروندان درخصوص کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر نیز اعتراضی داشته باشند، می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به این اداره کل اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی ‌شود.    

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز