خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان:

بارنامه و کارت هوشمند در محورهای مواصلاتی بصورت نامحسوس کنترل می‌شود

بارنامه و کارت هوشمند در محورهای مواصلاتی بصورت نامحسوس کنترل می‌شود
کد خبر : ۳۷۹۱۳۲

از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و در راستای نظارت دقیق بر حمل و نقل کالا در محورهای مواصلاتی استان همدان؛ بارنامه، کارت هوشمند و صورت وضعیت های صادر شده به صورت نامحسوس در جاده ها کنترل می شود.

به گزارش ایلنا از همدان رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان امروز در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری پلیس راه استان همدان و با برقراری گشت کنترل نامحسوس در بخش حمل و نقل کالا ، اسناد حمل شامل بارنامه، قبض‌باسکول، کارت هوشمند راننده و کامیون و.... توسط تیم‌های نظارتی و گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی استان به صورت مستمر کنترل می شود.

مصطفی وصالی ناصح از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه خبرداد و تصریح کرد: رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر جریمه پلیس راه به کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده ای ارجاع داده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با دقت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهد کرد.

وصالی ناصح ابراز کرد: این اداره کل به صورت نامحسوس اقدام به شناسایی شرکت‌های بدون مجوز کرده و با هشدارهای لازم، زمینه را برای اخذ مجوز قانونی جهت فعالیت آنها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون هستند، عنوان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تائید قرار گرفت شرکت های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه است در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده 12 برای رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره حمل و نقل کالای استان همدان بیان داشت: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدوربارنامه صوری و استفاده غیرمجاز ازکارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.

وصالی ناصح خاطرنشان‌کرد: همچنین آموزش‌های لازم در راستای کنترل اسناد حمل و قوانین و مقررات جدید اداره حمل و نقل کالا به نیروهای پلیس راه داده می شود .

وی افزود: اگر شهروندان درخصوص کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر نیز اعتراضی داشته باشند، می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به این اداره کل اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی ‌شود.    

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز