خبرگزاری کار ایران

مطالبات بیش از یک هزار میلیارد ریالی آبفا از مشترکان همدانی

مطالبات بیش از یک هزار میلیارد ریالی آبفا از مشترکان همدانی
کد خبر : ۱۵۴۵۶۴۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: این شرکت هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال از مشترکان خود طلب دارد که بیشترین میزان مطالبات مربوط به بخش خانگی است.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر در جمع خبرنگاران درباره میزان مطالبات آبفای همدان اظهار کرد: هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال از این مطالبات در بخش آب بها و ۷۳ میلیارد ریال نیز مربوط به اقساط معوق حق انشعاب آب و فاضلاب است.

وی ادامه داد: ۹۸۷ میلیارد ریال از مطالبات شرکت آب و فاضلاب در بخش خانگی و ۵۶۴ میلیارد ریال در بخش غیرخانگی؛ تجاری، صنعتی و نیروهای مسلح است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب به شکل خودگردان اداره و هزینه‌های جاری از محل پرداخت قبوض آب مشترکان تامین می شود، مطرح کرد: پرداخت به موقع قبوض آب بها سهم به سزایی در تامین منابع مالی برای نگهداری و توسعه زیرساخت‌ها، حفظ کیفیت خدمات، حفاظت از محیط زیست، کاهش بدهی‌ها و افزایش توانایی سرمایه‌گذاری و تضمین دسترسی به آب شرب سالم و پاک مشترکان دارد.

بختیاری‌فر ادامه داد: پرداخت به‌موقع مطالبات به شرکت‌های آب و فاضلاب، باعث می‌شود که زیرساخت‌های موجود را به‌خوبی نگهداری کرده و توسعه و از طرفی با تامین مالی مناسب، می‌توانیم خدمات باکیفیتی ارائه داده دهیم.

وی با اشاره به رابطه توان مالی شرکت و موضوع حفاظت از محیط زیست، توضیح داد: پرداخت مطالبات به شرکت‌های آب و فاضلاب باعث می‌شود که پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب افزایش پیدا کرده و سیستم‌های تصفیه را به‌روز و کارآمدتر کنند و این امر به کاهش آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و حفاظت از منابع طبیعی کمک می‌کند از طرفی عدم رسیدگی به شبکه آب و فاضلاب می‌تواند منجر به مشکلات بهداشتی گسترده شود.

بختیاری‌فر با اشاره به اینکه مطالبات شرکت آب و فاضلاب موجب اختلال در امرخدمات رسانی به مشترکان می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب مجاز به قطع انشعابات مشترکان بدهکار است اما از آنجا که رویه تعاملی در شرکت وجود دارد، انتظار می‌رود بدهکاران با پرداخت به موقع قبوض آب بهای خود، ما را در ارایه هرچه بهتر خدمات یاری کنند.

هم اینک همه ۳۱ شهر استان همدان و ۸۲۷ روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز