خبرگزاری کار ایران

هدف‌گذاری کاهش 15 درصدی مصرف برق با پویش «با انرژی» در همدان

هدف‌گذاری کاهش 15 درصدی مصرف برق با پویش «با انرژی» در همدان
کد خبر : ۱۴۹۸۱۴۷

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از هدف‌گذاری 15 درصدی کاهش مصرف برق با برگزاری پویش «با انرژی» در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، علی سهرابی‌بیدار با تاکید بر اینکه هوشمندسازی از برنامه‌های راهبردی شرکت برق است، اظهار کرد: در حوزه لوازم اندازه‌گیری انرژی برق، به سمت رؤیت‌پذیری پیش رفتیم و در حال حاضر در بخش دیماندی 100 درصد مشترکین رویت‌پذیر شدند که قابلیت کنترل را هم دارند.

وی گفت: به همین منظور برای پایش، داده کاوی و سایر برنامه‌ها در راستای مدیریت هوشمند برای نخستین بار در استان در مرکز سامانه «مها» راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به وضعیت بار مصرف انرژی برق در استان افزود: در فصل تابستان، هر سال لوازم سرمایشی با ورود به مدار مصرف قابل توجهی از انرژی برق را به خود اختصاص می‌دهد که بر اساس گزارش‌ها تا 40 درصد مصرف برق را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در تابستان حوزه کشاورزی و صنایع نیز فعال می‌شود بیان کرد: با بالا رفتن مصرف برق در تابستان ارزش مدیریت مصرف بالا می‌رود و باید اقداماتی در راستای کاهش مصرف انجام داد.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه طبق مصوبه هیات وزیران و دستگاه‌های عالی کشور تکالیفی در راستای مدیریت مصرف برق لحاظ شده است، با اشاره به طرح‌های تشویقی بخش کشاورزی گفت: اگر پنج ساعت الکترو موتورهای کشاورزان خاموش شود کل مصرف آنها رایگان می‌شود، همچنین اگر 15 درصد انرژی مصرفی‌ کشاورزان از محل انرژی خورشیدی تامین شود از مدیریت بار معاف خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای بخش صنعت نیز تشویق‌هایی لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: امسال در راستای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی نیز اتفاق بزرگی افتاد و پویش «با انرژی» با همکاری همراه اول اجرایی می‌شود و جوایز ارزنده‌ای برای این امر درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه همه افراد می‌توانند با نصب اپلیکیشن «با انرژی» در این پویش شرکت کنند، اضافه کرد: هزاران جایزه برای کسانی که مدیریت مصرف دارند، تعلق می‌گیرد که از جمله آن 300 دستگاه خودرو است.

وی با بیان اینکه هدف این پویش کاهش 15 درصد انرژی مصرفی در بخش خانگی است، گفت: نقش دانش‌آموزان در این پویش بسیار حائز اهمیت است که با نصب اپلیکیشن «با انرژی» می‌توانند مدیریت مصرف را در میان خانواده‌ها مورد توجه قرار دهند و از جوایزی این بخش برخوردار شوند.سهرابی‌بیدار افزود: همچنین تشویق‌های سال گذشته یعنی یک مساوی با 20 نیز همچنان برقرار است و اگر کسی زیر 0.5 برابر الگوی مصرف، مصرف برق داشته باشد، 20 برابر تعرفه پرداختی تشویقی دریافت می‌کند که تا رده‌های بعدی مصرف نیز تشویقی لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز