خبرگزاری کار ایران

گلایه مخترع همدانی از تعلق نگرفتن تسهیلات به مخترعین مجرد

گلایه مخترع همدانی از تعلق نگرفتن تسهیلات به مخترعین مجرد
کد خبر : ۱۴۸۷۴۸

تاکنون ۱۶ دستگاه اختراع کرده‌ام و در سال ۹۰ در سیزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی رتبه ۴ کشوری را در زمینه اختراعات کسب کردم.

تاکنون ۱۶ دستگاه اختراع کرده‌ام و در سال ۹۰ در سیزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی رتبه ۴ کشوری را در زمینه اختراعات کسب کردم.
به گزارش ایلنا از همدان؛ امین میرزا حسن لو مخترع جوان همدانی با بیان اینکه در دیگر جشنواره‌های مختلف چهار رتبه اول و دوم استانی را به دست آورده‌ام، تصریح کرد: در پانزدهمین جشنواره خوارزمی هم موفق به کسب رتبه دوم کشوری در بخش اختراعات شده‌ام.
وی ابراز داشت: در این مدت کشورهای روسیه، بلژیک، فرانسه، تایوان، لهستان، مالزی، کره جنوبی و دبی برای شرکت در مسابقات و نمایشگاه‌های مختلف کشوری از من دعوت بعمل آمد که به دلیل مشکلات مالی نتوانستم در هیچ یک از این کشور‌ها حضور پیدا کنم.
وی با اشاره به اینکه ضروری‌ست در زمینه مالی حمایت‌های چشمگیرتری برای مخترعین از طرف سازمان‌های مسئول در نظر گرفته شود، بیان کرد: داشتن پشتوانه مالی می‌تواند در موفقیت نخبگان و مخترعین بسیار پراهمیت باشد.
این مخترع ۲۵ ساله بیان کرد: گرفتن برخی تسهیلات در نظر گرفته شده برای مخترعین نیز مختص افراد متاهل است در حالیکه بسیاری از مخترعین سن پایینی دارند و به دلیل این شرایط خاص از گرفتن وام بی‌بهره می‌مانند.
وی افزود: زمان بسیار زیادی برای طراحی دستگاه‌ها گذاشته‌ام و با توجه به اینکه افراد حائز رتبه در جشنواره خوارزمی می‌توانند در هر دانشگاهی مشغول به تحصیل شوند از ادامه رشته تحصیلی خود انصراف دادم تا در آینده بتوانم در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شوم.
وی ادامه داد: متاسفانه پس از کسب رتبه متوجه شدم که نمی‌توانم در هر رشته‌ای بنابر علاقه‌ام ادامه تحصیل دهم و رشته تحصیلی من باید مرتبط با موضوع و در زمینه دستگاهی باشد که آن را اختراع کرده‌ام.
میرزا حسن‌لو، از علاقه وافر خود به رشته‌های فنی سخن گفت و اظهار داشت: باتوجه به زمینه کاری دستگاه هشداردهنده زایمان حیوانات و زمینه تحصیلی دوران دبیرستان باید در رشته‌های مربوط به دامپزشکی ادامه تحصیل دهم.
وی در خصوص نحوه کار دستگاه هشداردهنده زایمان حیوانات عنوان کرد: این دستگاه دارای دو بخش است که یک بخش آن دارای مدار فرستنده و سنسوری است که داخل بدن حیوان قرار می‌گیرد و دو ساعت قبل از زایمان به بخش دوم دستگاه یعنی مدار گیرنده سیگنالی را ارسال می‌کند.
وی در ادامه گفت: بخش دوم یا‌‌ همان مدار گیرنده دستگاه پس از دریافت سیگنال، سیستم تلفن کننده را فعال می‌کند و دامدار از طریق گوشی همراه خود آلارم هشدار زایمان حیوان را دریافت کرده و در جریان زمان زایمان حیوان قرار می‌گیرد تا در مدت زمان ۲ ساعت بتواند اقدامات لازم برای زایمان را فراهم نماید.
میرزا حسن لو تصریح کرد: این دستگاه به ثبت ملی رسیده است و در حال حاضر با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور در حال ارتقا بخشی به کارآیی دستگاه هشدار دهنده زایمان حیوانات هستم تا به ثبت بین المللی برسانیم.
وی ادامه داد: تاییدیه از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، اداره ثبت اختراعات، اداره کل دامپزشکی استان‌های همدان و کرمانشاه، دانشگاه بوعلی سینای همدان و چندین مرکز دولتی مرتبط با طرح در ارائه این دستگاه دریافت شده است.
وی در رابطه با اجرایی شدن طرح‌های خود ابراز کرد: تاکنون هیچ کدام از طرح‌ها به مرحله تولید نرسیده‌اند اما اگر یکی از دستگاه‌ها به مرحله تجاری سازی برسد می‌تواند اشتغالزایی بالایی داشته باشد و سوددهی زیادی ایجاد نماید.
میرزا حسن لو ضمن قدردانی از حمایت‌های سید مجید موسوی عضو شورای اسلامی شهر همدان و نیز پژوهش‌سرای شهرستان رزن، اداره آموزش و پرورش استان همدان و شهرستان رزن تصریح کرد: تقاضای حمایت بیشتر از سوی مسئولان را دارم، چراکه حمایت آن‌ها از مخترعین و نخبگان مسیر پیشرفت و توسعه استان هموار می‌شود.
وی افزود: مخترعین و نخبگان جوان، پتانسیل‌های علمی جامعه امروز هستند که باید برای آن‌ها عرصه فعالیت و کار را فراهم نمود تا شاهد رسیدن به مراحل بالاتری از پیشرفت در استان و کشور خود باشیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز