خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

مقایسه عملکرد مالی یک ساله شرکت "افق تامین انرژی پارس"

مقایسه عملکرد مالی یک ساله شرکت "افق تامین انرژی پارس"
کد خبر : ۱۵۲۹۴۰۳

شرکت تامین انرژی پارس در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۳ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ انرژی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا آغاز به فعالیت کرد.

به گزارش ایلنا؛ شرکت "افق تامین انرژی پارس" به صورت سهامی خاص معرفی شده و از عمده اقدامات این شرکت می‌توان به ارزیابی اقتصادی طراحی مفهومی، طراحی پایه و تفصیلی صلاحیت‌ها، ساختمان‌ها و مراکز صنعتی، تخمین عمر باقیمانده و کاهش تلفات نام‌ برد.

از دیگر اقدامات این شرکت سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و بازیابی حرارت اتلافی  (ESCO)، توسعه‌ تولید هم‌ زمان برق و حرارت (CHP)، خرید کالا و تامین تجهیزات، تامین اساسی، بازتوانی واحدهای فرسوده، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط با ارزیابی، بازیابی انرژی و بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی است.

همچنین انجام فعالیت‌های مرتبط با طرح‌های تولید انتقال و توزیع نیرو و حامل‌های انرژی از دیگر فعالیت‌های شرکت افق تامین انرژی پارس به شمار می‌رود.

شرکت "افق تامین انرژی پارس"، شرکتی در زمینه اجرای خدمات فنی و مهندسی و تامین سرمایه در حوزه تولید نیروگاه‌های تولید پراکنده، شرکت مرجع در حوزه خدمات مهندسی، مشاوره و طراحی در مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، هلدینگ تاپیکو و مدیریت توسعه انرژی تامین و تولید انرژی‌های نو است.

اهداف شرکت "افق تامین انرژی پارس"

افزایش روش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارتقاء راندمان واحدهای صنعتی، رفع خلاءهای مهندسی و تامین زنجیره ارزش گروه تامین در حوزه‌های بهینه‌سازی و نوسازی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و مشارکت در احداث واحدهای تولید برق و بخار و آب شیرین در واحدهای صنعتی  از اهداف این شرکت عنوان شده است.

 عملکرد مالی یک ساله این شرکت چگونه بود؟

درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۲ با رشد روبرو شد به گونه‌ای که میزان آن به ۱۵۹.۶۳۵ میلیون ریال رسیده است، این در حالی است که این میزان در سال ۱۴۰۱ میزان ۱۲۹.۲۹۷ میلیون ریال اعلام شده بود.

سودناخالص شرکت "افق تامین انرژی پارس" نیز با رشد همراه شده و به ۲۷.۰۱۷ در سال ۱۴۰۲ رسیده است، این در حالی است که این میزان در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۴.۹۵۶ میلیون ریال بوده است.

بر اساس اطلاعات کدال، شرکت "افق تامین پارس" با افزایش هزینه‌ها نیز مواجه شده است و از این رو متحمل زیان بسیاری نیز شد، به گونه‌ای که سود خالص این شرکت در حالی که در سال ۱۴۰۱ میزان ۸.۰۲۱ میلیون ریال بود که در سال ۱۴۰۲ به ۲.۲۹۷ میلیون ریال رسید و کاهش قابل توجهی داشته است.

مقایسه عملکرد مالی یک ساله شرکت "افق تامین انرژی پارس"

 

 

احداث نیروگاه جدید در گرمسار

به دلیل اینکه شرکت "افق تامین پارس" در سال ۱۳۹۸ با کمبود برق و انرژی روبرو شده بود، اقدام به تاسیس نیروگاه دو مگاواتی گرمسار کرد و پس از افتتاح واحد نخست از این طریق، موفق به حصول رشد ۱۸۱ درصدی در سال ۱۴۰۰ شد.

این نیروگاه شامل شش واحد موتور ژنراتور گازسوز دو مگاواتی مدل مدل CG۱۷۰ V۲۰ از برند  CATERPILLAR است و مولدها از بهترین و با کیفیت‌ترین مولد‌‎ها به شمار می‌رود. سوخت مورد نیاز این نیروگاه گاز بوده و بهره الکتریکی ۴۳.۷ درصدی را دارا است.

 

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز