خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه نخست امسال تحقق یافت؛

افزایش ۲۰ درصدی ورود گردشگران به فاز تجارت منطقه آزاد انزلی

افزایش ۲۰ درصدی ورود گردشگران به فاز تجارت منطقه آزاد انزلی
کد خبر : ۱۵۴۴۵۹۳

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: میزان گردشگران منطقه آزاد انزلی در ۶ ماهه نخست امسال به ۹ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

مهدی کاظمیان، سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه انزلی یکی از قطب‌های گردشگری در شمال کشور محسوب می‌شود، گفت: طی چند سال اخیر، منطقه آزاد انزلی با ایجاد زیرساختهای مناسب همچون مرکز تفریحات دریایی، اسکله مارینا و آکواریوم انزلی به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی ایران، مجتمع ها و مراکز خرید و ... به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه تنوع بخشیده است.

رشد ۲۰ درصدی ورود گردشگران به فاز تجارت منطقه آزاد انزلی

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۲ میلیون نفر گردشگر از فاز تجارت از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند. همچنین میزان گردشگران در ۶ ماهه نخست امسال به ۹ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

کاظمیان تاکید کرد: در این مدت برنامه‌های متنوع فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، هنری و ورزشی در این منطقه به اجرا درآمده است، که در راستای تنوع بخشی به رویدادهای مرتبط با این حوزه برای جامعه هدف گردشگری انجام شده است و این امر یکی از مهمترین دلایل افزایش مستمر اقبال گردشگران و توریست‌ها به منطقه آزاد انزلی بوده است.

جهش صادراتی منطقه آزاد انزلی با اتصال بندر کاسپین به شبکه ریل سراسری

همچنین سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی در مورد وضعیت صادرات این منطقه، اظهار کرد: بندر قدیمی انزلی و بندر نوین کاسپین، دو بندر مهم تجاری اقتصادی این منطقه محسوب می‌شوند که اکثر صاحبان کسب و کار و تجار برای صادرات محصولات‌شان به کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا این منطقه را برگزیده‌اند.

وی ابا اشاره به اینکه انزلی از دیرباز دروازه ورود به اروپا بوده است، افزود: در یک سال اخیر، مراودات تجاری با اتحادیه جنبه توسعه‌ای به خود گرفته است.

کاظمیان در پایان افزود: اتصال بندر کاسپین به شبکه ریل سراسری یکی از مهمترین زیرساختهای بهره‌‌برداری این منطقه است و از فرصت‌های همکاری با اوراسیا نیز محسوب می‌شود که در ۶ ماهه نخست امسال به آن دست یابیم، در حال حاضر بستر لجستیک این منطقه تکمیل است و در کنار این موارد، همجواری فرودگاه با منطقه عاملی برای توسعه مبادلات اقتصادی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز