خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از سه طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند

بهره برداری از سه طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند
کد خبر : ۱۵۳۴۳۱۵

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همزمان با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان، سه طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 336میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، علی زارعی در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها ضمن اشاره به اینکه با احداث و راه‌اندازی این سه واحد کوچک و متوسط تولیدی برای 53 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، اظهار داشت: شرکت عرشیا سبز اروند با راه‌اندازی خط تولید ظروف شیشه‌ای با بالغ بر 28 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و اشتغالزایی ۲۵ نفر و با ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال یکی از این 3 واحد تولیدی بود که در شهرک صنعتی آبادان به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین شرکت پرنیا بافت فرین اروند تولید کننده پارچه رو مبلی با ظرفیت تولید ۱۵ میلیون متر مربع در سال با سرمایه‌گذاری نزدیک به 293 میلیاردتومان برای هشت نفر شغل جدید ایجاد کرده است و شرکت بازرگانی هدیه آرام هستی با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار دست پوشاک در سال با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای۲۰ نفر، دیگر شرکت هایی بودند که طی مراسمی به بهره برداری رسیدند.

زارعی با تأکید بر اینکه در سال گذشته بیش از 70 میلیارد توماناعتبار و تسهیلات در اختیار کارخانه‌های حاضر در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر قرار گرفت تا واحدهایی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند به چرخه تولید بازگردند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز سعی کردیم با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، آنها را به چرخه تولید باز گردانیم همچنین در تلاش هستیم تا واحدهایی که به لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند بتوانند احیا شوند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش صادرات در این منطقه خبر داد و اذعان داشت: در راستای اهداف دولت سیزدهم و رشد اقتصادی در مناطق آزاد، سال گذشته ۸۵۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند به کشورهای همجوار بخصوص عراق صادر شد.

زارعی در پایان اشاره کرد: در زمینه صادرات شاهد رشد ۲۰ درصدی بودیم و امسال نیز در تلاش هستیم میزان صادرات از منطقه آزاد اروند به بیش از یکهزار میلیارد دلار برسد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز