خبرگزاری کار ایران

ستاد اربعین مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند برگزار شد

ستاد اربعین مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند برگزار شد
کد خبر : ۱۵۱۹۹۱۳

نشست ستاد اربعین مناطق آزاد کشور در محل دبیرخانه دائمی آن در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، ستاد اربعین مناطق آزاد-تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در محل دبیرخانه آن در منطقه آزاد اروند به ریاست دکتر “حجت الله عبدالملکی” دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، تشکیل جلسه داد.

در این نشست، کمیته‌های چندگانه ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، در خصوص اقدامات صورت گرفته در پایانه مرزی شلمچه در راستای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی ارائه گزارش کردند.

دکتر علی زارعی، رئیس ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند، در ابتدای این نشست، اظهار کرد: سازمان منطقه هر ساله در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم و تسهیل در تردد زائران اقدامات لازم را در پایانه مرزی شلمچه صورت می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری پس از ایام نوروز ۱۴۰۳، ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت خود را آغاز کرد و اقدامات زیرساختی فراوانی انجام گرفته است که نتایج آن را در سهولت و روانی تردد در مرز شلمچه شاهد هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز ۱۳ صفر بالغ بر ۹۰۰ هزار تردد در پایانه مرزی شلمچه به ثبت رسیده است، در این اجتماع بزرگ جهان اسلام در سال جاری، تمرکز سازمان منطقه آزاد اروند در محوطه (دو هکتاری) صحن امام رضا(ع) پایانه مرزی شلمچه بوده است و تمامی اقدامات در این منطقه انجام و نظارت شد.

زارعی ادامه داد: فعالیت دبیرخانه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور به دبیری منطقه آزاد اروند با هماهنگی سایر مناطق آزاد فعالیت خود را در پیش گرفت و فعالیت‌های متناسب با نیاز حیطه اربعین حسینی در آن صورت گرفت.

رئیس ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: با مساعدت دولت سیزدهم، بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان به ستاد اربعین حسینی مناطق آزاد کشور تخصیص پیدا کرد که این مبلغ به مسائل عمرانی و زیرساختی در پایانه مرزی شلمچه اختصاص یافت. همچنین در حیطه پذیرش زوار در مرز ریمدان، منطقه آزاد اروند تجارب خود را به این گذرگاه مرزی منتقل ساخت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز