خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت هپکو اراک خبر داد:

تحویل فاز نخست پروژه تام به شرکت فولاد مبارکه اصفهان / این پروژه برای نخستین بار در شرکت هپکو اجرایی شد

تحویل فاز نخست پروژه تام به شرکت فولاد مبارکه اصفهان / این پروژه برای نخستین بار در شرکت هپکو اجرایی شد
کد خبر : ۱۵۴۱۱۵۷

مدیرعامل شرکت هپکو اراک با اشاره به انجام پروژه تام ایران‌خودرو در این شرکت، گفت: فاز نخست پروژه تام به شرکت فولاد مبارکه اصفهان تحویل شد. این پروژه برای نخستین بار در ایران توسط شرکت هپکو انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران، افزود: پروژه تام مربوط شرکت تام ایران‌خودرو با 4 فاز مربوط به تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و امروز فاز نخست این پروژه با عنوان LLS؛ گاززدایی از فولاد به روش RH-TOP  که توسط شرکت هپکو انجام شده است، تحویل شد.

وی ادامه داد: این پروژه توسط مهندسین و متخصصین شرکت هپکو بهینه‌سازی نمونه مشابه خارجی شده است و به عنوان یک پروژه ملی در صنعت فولادسازی قابلیت استفاده خواهد داشت. بهره‌برداری از این پروژه کاهش وابستگی به واردات در صنایع نفت، گاز و کشتی‌سازی را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک اظهار داشت: اجرای این پروژه و افزایش صادرات فولاد، ارزآوری قابل توجهی برای کشور خواهد داشت. با توجه به اینکه این تجهیزات تاکنون وارداتی بوده است، ورود هپکو به این بخش و تولید آن، صرفه جویی ارزی مناسبی برای کشور رقم خواهد زد.

کاظمی تصریح کرد: این پروژه با 50 تن وزن و 6.5 متر ارتفاع، جوشکاری دقیق و پیچیده و ماشین کاری خاص با تلورانس 0.10 میلی‌متر داشته است، 500 نفر ساعت تست و بازرسی برای آن صورت گرفته است و یکی از پروژه‌های فنی و تکنیکی است که با موفقیت کامل در شرکت هپکو انجام شد.

وی بیان داشت: با اشاره به اینکه فازهای دیگر این پروژه در شرکت در حال انجام است و ظرف یک تا یک ماه و نیم آینده فازهای یک، 3 و 4 تحویل خواهد شد، انجام این پروژه توسط شرکت هپکو را گام مؤثری در جهت توسعه صنعت و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد کشور بیان کرد.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک به تنوع مواد خام و حساسیت این پروژه اشاره داشته و در این خصوص تأکید کرد: کنترل مواد خام این پروژه در چند مرحله انجام و کنترل فرایند تولید به صورت دقیق اجرایی شد. تکنولوژی بالایی در بخش‌های مختلف تولید به کار گرفته شده است.

کاظمی به بازدید مهندسین شرکت فولاد مبارکه و تام ایران‌خوردو در روند تولید پروژه اشاره کرده و ابراز داشت: خوشبختانه عملکرد هپکو در این پروژه مورد تأیید، تحسین و استقبال قرار گرفت و در این بازدید شاهد توانمندی‌های هپکو برای اجرای پروژه بودند.

وی اضافه کرد: مهندسین شرکت فولاد مبارکه و تام ایران‌خوردو عنوان کردند با توجه به توانمندی‌های شرکت هپکو، این پروژه تنها در هپکو قابلیت اجرا داشته است. امروز با خروج این پروژه از شرکت، در نهایت ظرف 5 روز آینده تحویل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خواهد شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز