خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

90 پزشک متخصص در استان مرکزی جذب خواهد شد

90 پزشک متخصص در استان مرکزی جذب خواهد شد
کد خبر : ۱۵۱۶۲۳۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه جذب 80 تا 90 پزشک متخصص در این استان برای سال جاری در دستور کار است، گفت: سال گذشته نیز 65 پزشک متخصص در استان جذب شده است که در این راستا بخشی از نیازهای درمانی استان مرتفع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا امانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی به مناسبت روز خبرنگار، افزود: در شرایط فعلی در 4 حوزه تخصصی پزشکی، شامل اطفال، طب اورژانس، عفونی و بیهوشی در سطح استان با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم.

وی به تعداد پزشک‌های استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرده و ادامه داد: در حال حاضر 698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق‌تخصص و 1726 کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در رابطه با صحبت‌های عنوان شده مبنی بر کاهش یافتن گرید بیمارستان‌های این استان، اظهار داشت: گرید هیچ کدام از بیمارستان‌های استان کاهش پیدا نکرده و هیچ موضوعی در این رابطه به دانشگاه اعلام نشده است. در این خصوص باید با سند و مدرک اظهارنظر انجام داد.

امانی به تأثیر گریدبندی بیمارستان‌ها در نوع خدمات آنها اشاره داشته و تصریح کرد: گریدبندی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روی نوع خدماتی که ارائه می‌دهند تغییر ایجاد نمی‌کند. بلکه این موضوع تنها روی مسائل مالی و ارتباط با بیمه‌ها اثرگذار است.

وی در خصوص گرید بیمارستان ولیعصر اراک نیز بیان داشت: تاکنون در سامانه وزارت بهداشت هیچ موضوعی تحت عنوان کاهش گرید برای بیمارستان ولیعصر اراک اعلام نشده و گرید این بیمارستان همچنان در جایگاه پیشین قرار دارد. بر این اساس کاربری آموزشی بیمارستان ولیعصر همچنان حفظ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به موضوع جابجایی بیمارستان ولیعصر از ساختمان قدیم به ساختمان جدید اشاره داشته و تأکید کرد: تا زمانی که پمپ بنزین مقابل بیمارستان ولیعصر جمع‌آوری نشود و یا فعالیت آن متوقف نگردد، این بیمارستان به طور کامل جابه‌جا نمی‌شود.

امانی در رابطه با اینکه چرا بیمارستان ولیعصر همچنان به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است، ابراز داشت: اولویت نخست فعال کردن کامل بیمارستان رضایی آشتیانی است و سپس به سراغ بیمارستان‌های دیگر مانند بیمارستان ولیعصر خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: درباره راه‌اندازی فاز سوم بیمارستان آیت‌اله خوانساری اراک نیز باید برای اتاق عمل این بیمارستان چند پزشک جراح جذب شود. بیمارستان شازند نیز با اجای تعهدات پتروشیمی شازند احداث می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی بر این مجموعه نظارت دارد. ظرفیت این بیمارستان به 150 تخت بستری افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در این رابطه گفت: هیچ زمانی سابقه نداشته این حجم از تخت بیمارستانی در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد شده باشد. در بازه زمانی سال‌های اخیر 4 پروژه بزرگ بیمارستانی را به بهره‌برداری رساندیم که در نوع خود بی‌سابقه بود.

امانی افزود: در این دوره سخت‌گیرترین بازرسان، ارزشیابی‌ها را از مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌دهند. در دوره گذشته، دانشکده دندانپزشکی را به مکان اجاره‌ای بردند، اما در این دوره دانشکده فوق‌العاده‌ای برای دندانپزشکی احداث شده است.

وی ادامه داد: همچنین نواقص تنها مرکز دیالیز دولتی استان مرکزی نیز برطرف شده و هم اکنون با 20 تخت بستری بیماران را پذیرش می‌کند. دستگاه MRI بیمارستان امیرالمؤمنین تا 2 هفته آینده به مدار فعالیت خود برمی‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در ادامه به آلودگی هوای اراک و شمار بیماران این حوزه اشاره کرده و اظهار داشت: به دلیل آلودگی هوا، مراجعه اطفال و کودکان به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی بیشتر شده است. بخشی از این موضوع به علت رایگان شدن ارائه خدمات به کودکان زیر 7 سال است.

امانی در رابطه با تشکیل خیریه بیمارستان‌های جدید و کنار گذاشته شدن مؤسسات و خیریه‌هایی که پیش از این در حوزه سلامت فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: طبق ضوابط قانونی مکلف هستیم مجمع خیرین هر بیمارستان را تشکیل دهیم.

وی بیان داشت: اگر پیش از این سمن‌های فعال حوزه سلامت اقداماتی را انجام می‌داده‌اند، در مقابل آنها قرار نگرفته‌ایم. بلکه می‌توانند با مجمع خیرین بیمارستان همراه شوند، مگر اینکه اهداف شخصی داشته باشند. سمن‌های حوزه سلامت موظف هستند زیر مجموعه یا در کنار مجمع خیریه بیمارستان‌ها فعالیت کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز