رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اراک در گفتگو با ایلنا:
هیچ عزمی برای تعیین تکلیف پروژه ۵۵ متری در شورا وجود ندارد
هیچ عزمی برای تعیین تکلیف پروژه ۵۵ متری در شورای دوره چهارم دیده نمیشود و همچنان اختلاف نظرها باعثبلاتکلیفی حدود ۲۰۰۰ ملک واقع در مسیرطرح شده است.
اراک - ایلنا: هیچ عزمی برای تعیین تکلیف پروژه۵۵ متری درشورای دوره چهارم دیده نمیشود وهمچنان اختلاف نظرها باعثبلاتکلیفی حدود ۲۰۰۰ ملک واقع درمسیرطرح شده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اراک ضمن تاکید بر این مطلب افزود: شهرداری که بالاترین رقم بودجهاش در سال آینده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و به قیمت فروش شهر برای احداثچند تقاطع غیر همسطح بوده که برخی از آنها نیز در اولویت نیازها و پروژههای عمرانی قرار نداشتهاند. چگونه توانایی تملک املاکی به ارزش مجموعا حدود ۳یا ۴ هزار میلیارد تومان را دارد که حدود ۱۲سال است به دلیل قرار گرفتن روی محدوده خط قرمز، حق ساخت و ساز یا فروش املاک خود را ندارند.
مسعود آبایی تصریح کرد: از زمان تهیه و تصویب این طرح تاکنون چند شهردار بر کرسی شهرداری جلوس کردند و چند استاندار و معاون عمرانی آمدند و رفتند؟ چند سرمایهگذار برای اجرای آن اعلام آمادگی کردند، اما در نهایت عطای آن را به لقایش بخشیدند؟ در طول این سالها چه میزان اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص یافت و به جز تعداد بسیار کمی از این ۲۰۰۰ ملک، شهرداری چند پلاک را توانسته تملک کند؟ آیا زیرگذر جهاد تنها قطعهٔ اجرا شده از طرح ۵۵ متری نبود یا زمین آزاد بود و یا در تملک نهادهایی مانند شرکت نفت و سیلو و مظلومتر از همه آموزش و پرورش بود و هنوز هم حق قانونی برخی از
آنها داده نشده است! همه اینها نشان دهنده این مطلب است که شهر اراک و شهرداری اراک یا امکان و اعتبار لازم برای اجرای آن را ندارد و یا در اجرا ابهام و اشکال وجود دارد.
وی با انتقاد از اینکه در طول این ۱۲ سال کمیسیون ماده ۵ با صدها مصوبه قلم سیاه بر این طرح کشید افزود: آیا در این سالها کاربریهای فضای سبز در خیابانهای خرم، شیرودی، رجایی و… با مصوبه این کمیسیون تغییر نیافت و با صدها مورد فروش تراکم شهر را ویران نکردند؟
وی ادامه داد: شخصا به سبب سالها فعالیت در حوزه ترافیک اعتقاد دارم اجرای پروژه ۵۵ متری نه تنها به لحاظ ترافیکی مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه سبب ایجاد مشکلات بیشتر و بزرگتری نیز خواهد شد.
آبایی اظهار داشت: مدافعان اجرای این طرح در شورای چهارم کسانی هستند که در زمان مسئولیت خود در گذشته و با توجیهات آن زمان مشاور، طرح را پذیرفته و درطرح جامع تفصیلی اراک خط قرمز آن را بر روی نقشه شهراراک ترسیم کردند، اما امروز بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز نتوانستهاند آن را اجرایی و عملیاتی نمایند. سالهاست که بدون ارائه راهکار، فقط ۵۵ متری را واجبالاجرا میدانند. بنابراین باید به این افراد گفت اگر اعتقاد به اجرا دارید و توانایی و امکانات لازم را نیز در اختیار دارید شروع به کار کنید.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در ادامه صحبتهای خود گفت: همکاران محترم در شورای چهارم بدانید و بدانیم در چنین شرایطی مردم گرفتاری که سالهاست با واژه(فعلآ تامل شود) در مقابل درخواستهایشان مواجه هستند دیگر صبرشان تمام شده و منتظر اقدام عملی مسئولان هستند نه فقط حرف و شعار.
آبایی در پایان این گفتگو اظهار داشت: همکاران محترم بیایید قاطعانه بایستیم و از مسئولین شهر و استان و کشور بخواهیم که تکلیف این طرح را تا پایان همین سال ۹۲ مشخص کنند و صادقانه و شفاف با مردم صحبت کنند. بیایید با مشخص کردن سرانجام اجرا یا عدم اجرای این طرح، همچون گذشتگان آن را به دوره پنجم، ششم و… شوراها واگذار نکنیم.