خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع‌طبیعی استان مرکزی مطرح کرد:

لزوم اجرای طرح مردمی کاشت درخت در شهرهای صنعتی

لزوم اجرای طرح مردمی کاشت درخت در شهرهای صنعتی
کد خبر : ۱۴۱۹۷۷۵

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: دغدغه این اداره‌کل این است که در تمام شهرهای این استان به ویژه شهر اراک که یک شهر صنعتی بوده و آلودگی هوا بر سلامت مردم تأثیرگذار است، طرح مردمی کاشت درخت در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور و کاشت 16 میلیون درخت در استان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی در جلسه هماهنگی اجرای طرح مردمی کاشت درخت با اعضای شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: برای اجرای این طرح با هجمه‌هایی روبرو هستیم که می‌گویند آب مورد نیاز برای آبیاری از کجا تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: در پاسخ باید عنوان کرد که در پارک آبخیز منطقه گردو شهر اراک با احداث مخزن 6000 مترمکعبی و در طرح 2000 هکتاری چپقلی با ایجاد مخزن ذخیره آب 52 هزار متر مکعبی بخشی از روان‌آب‌های منطقه جمع‌آوری و برای آبیاری درختان کاشته شده در منطقه در زمان آبیاری استفاده می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با تأکید بر اینکه طرح مردمی کاشت درخت می‌تواند گامی مؤثر در کاهش آلودگی و تلطیف هوا باشد، اظهار داشت: در این راستا ایجاد پارک آبخیز گردو یکی از پروژه‌های موفق کاشت درخت در این استان است.

محمدی تصریح کرد: در این پروژه درختان زیادی کاشته شده و قابلیت توسعه بیشتر فضای سبز را دارد. با توجه به شروع پروژه شهرداری در دره نورالشهدا می‌توان شاهد افزایش درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز چشم‌نواز در این منطقه که در نزدیکی شهر اراک واقع شده است، بود.

وی بیان داشت: اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اجرای پروژه‌های آبخیزداری موجب تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کنترل فرسایش خاک و جلوگیری از بروز سیلاب شده و ظرفیتی را برای تأمین بخشی از آب مورد نیاز طرح‌های توسعه فضای سبز فراهم کرده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به داشتن آمادگی برای توسعه فضاها و پارک‌های جنگلی اشاره داشته و تأکید کرد: این آمادگی را داریم که با شهرداری و شورای شهر اراک برای توسعه فضای جنگلی و پارک‌های جنگلی همکاری کنیم.

محمدی ابراز داشت: نهال‌های تولید شده در نهالستان شهید رجایی اراک در استان های مجاور به صورت رایگان کاشته می‌شوند. این نهالستان آمادگی دارد که در راستای اجرای قانون هوای پاک و توسعه فضای سبز در قالب ایجاد پارک جنگلی و بوستان‌های شهری و روستایی، نهال رایگان در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

وی همچنین در این راستا به مدیریت روان‌آب‌ها برای جلوگیری از هدررفت آب و توسعه فضای سبز اشاره داشته و اضافه کرد: با توجه به کم‌آبی و تغییر اقلیم در راستای توسعه فضای سبز در استان، روان‌آب‌ها باید به صورت کامل مدیریت شوند.

در پایان جلسه اعضای شورای اسلامی شهر اراک از فضای سبز و سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی و نزولات آسمانی در اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بازدید کردند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز