خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار رییس مجلس اسلوونی:

رفتار معقول ۱ + ۵ در مذاکرات می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی طرفین منجر شود

رفتار معقول ۱ + ۵ در مذاکرات می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی طرفین منجر شود
کد خبر : ۱۶۷۳۰۲

جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود آ‌مادگی انتقال گاز به کشورهای اروپایی از جمله اسلوونی را دارد.

یانکو وبر رییس مجلس اسلوونی ظهر امروز(شنبه) با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه روابط خوب دو کشور گفت: نگاه مثبتی در جمهوری اسلامی ایران برای رشد و گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بویژه روابط پارلمانی با اسلوونی وجود دارد که بستر مناسبی برای افزایش مراودات فیمابین است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ظرفیت‌ها فراوان اقتصادی در ایران و اسلوونی افزود: هیچ مانعی برای توسعه مناسبات صنعتی و تجاری میان دو کشور وجود ندارد و بایستی با فعال کردن بخش‌های خصوصی و آشنایی آنها با توانمندی‌های یکدیگر به افزایش سطح مراودات فیمابین کمک کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش مذاکرات ۱ + ۵ با جمهوری اسلامی ایران را فرصت خوبی برای کشورهای اروپایی دانست و خاطر نشان کرد: اگر کشورهای عضو ۱ + ۵ رفتار معقولی در مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند این روند می‌تواند به توسعه مراودات اقتصادی و تجاری طرفین منجر گردد.

لاریجانی در پایان ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال خط لوله گاز به اروپا اظهار نمود: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود آ‌مادگی انتقال گاز به کشورهای اروپایی از جمله اسلوونی را دارد.

در ادامه این دیدار یانکو وبر رییس مجلس اسلوونی ایران را کشوری امن و با ثبات در منطقه دانست و گفت: اسلوونی و ایران بعنوان دو کشور با ثبات در اروپای مرکزی و خاورمیانه می‌باشند و همکاریهای مشترک اقتصادی و تجاری بین آنها میتواند به توسعه تبادلات سیاسی و بازرگانی کمک نماید.

وی در ادامه بر حمایت و دولت اسلوونی در جهت رشد و توسعه مناسبات در بخشهای انرژی فناوری اطلاعات IT و فولاد با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی در پایان، سفر هیات پارلمانی اسلوونی به همراهی تعدادی از تجار آن کشور به تهران را فرصتی مناسب برای آشنایی بخشهای اقتصادی و صنعتی با شرکای ایرانی دانست و افزود: رفت و آمد و تبادل هیاتهای پارلمانی میتواند به گسترش تبادلات در عرصه‌های مختلف کمک نماید.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز