خبرگزاری کار ایران

۱۲ هزار میلیارد ریال به آب‌های مرزی اختصاص یافت

کد خبر : ۱۴۴۲۰۰

به سازمان اوقاف و امور خیریه اوراق مشارکت(اوراق صکوک اسلامی) تا سقف سه هزار میلیارد ریال و اوراق وقفی(‌بدون سود) تا سقف یک هزار میلیارد ریال منتشر می کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف به تامین ۱۲ هزار میلیارد ریال برای کنترل و بهره‌برداری از آب‌های مرزی کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست نوبت سوم امروز - شنبه - مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور و با الحاق تبصره‌ ۳ به ماده واحده این لایحه موافقت کردند که براساس وزارت نیرو مکلف به تامین ۱۲ هزار میلیارد ریال برای کنترل و بهره‌برداری از آب‌های مرزی شد.

براساس تبصره ۳ الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه ۹۳ کل کشور وزارت نیرو مکلف است نسبت به تامین مبلغ دوازده هزار میلیارد ریال جهت کنترل و بهره‌برداری هرچه سریعتر از آبهای مرزی از طریق فروش اموال و سهم‌الشرکه و یا اوراق مشارکت با تضمین دولت اقدام و به حساب خاص نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

نمایندگان پیش از این تبصره با الحاق تبصره‌ ۲ به ماده واحده این لایحه موافقت کرده بودند.

در تبصره الحاقی ۲ آمده است: به سازمان اوقاف و امور خیریه اجازه داده می‌شود به‌منظور تأمین مالی طرحهای انتفاعی عام‌المنفعه در حوزه توسعه موقوفات و بقاع متبرکه با نظارت بانک مرکزی و تضمین خود اقدام به انتشار اوراق مشارکت(اوراق صکوک اسلامی) تا سقف سه هزار میلیارد ریال و اوراق وقفی(‌بدون سود) تا سقف یک هزار میلیارد ریال نماید.

اوراق وقفی، اوراق بهادار غیرانتفاعی است که براساس قرارداد صلح به منظور وقف منتشر می‌گردد. دارنده اوراق(مصالح)، بخشی از اموال خود را براساس قرارداد صلح در اختیار بانی(متصالح) قرار می‌دهد تا وی همراه سایر اموال صلحی، طرح عام‌المنفعه‌ای را احداثکرده سپس از طرف صاحبان اوراق، وقف شرعی نماید.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز