خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران، در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان؛

تامین سلامت و امنیت غذایی مردم از ضروریات است

تامین سلامت و امنیت غذایی مردم از ضروریات است
کد خبر : ۲۳۹۳۹۹

اختصاص منابعی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو، معادلِ ۶۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های فاضلاب شهرهای آمل، قائم شهر، محمود آباد، تنکابن و رامسر از سوی بانک توسعه اسلامی در حال پیگیری است.

استاندار مازندران گفت: سلامت و امنیت غذایی در شمار مهم ترین دغدغه های استان و زمینه ساز تحقق سلامت و امنیت روانی جامعه است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، با اشاره به این که موضوع نان، مرتبط با همه طبقات اجتماعی و بحثی فوق العاده مهم است، خاطر نشان ساخت: در خصوص عرضه نان سالم و ارتقاء کیفیت آن با توجه به حساسیت موضوع باید روند نظارت ها تداوم یابد.

فلاح با بیان این که موضوع آزاد پز شدن ۲۰ درصد از نانوایی ها در برنامه قرار دارد، بر نظارت دقیق و جدی بر فعالیت این واحدها تاکید کرد و یاد آور شد: لازم است نظارت کافی بر محصول گندم از مبداء و پیش از ورود به سیلو، وضعیت سیلو و کیفیت گندم و آرد صورت گیرد.

استاندار مازندران، بر نظارت بیشتر و دقیق تر بر گندم و نان در روستاها و مناطق دور از دسترس تاکید کرد و افزود: در این راستا باید به گونه یی عمل شود که مردم نسبت به تامین سلامت و امنیت مطمئن باشند و هیچ گونه اغماضی نباید در روند نظارت ها بر این بخش صورت گیرد.

مقام عالی دولت در مازندران، با انتقاد از وضعیت سیستم های فاضلاب شهری و روستایی و تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی، از انجام اقدامات و پیگیری های جدی در این راستا در استان خبر داد و بیان کرد: اختصاص منابعی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو، معادلِ ۶۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های فاضلاب شهرهای آمل، قائم شهر، محمود آباد، تنکابن و رامسر از سوی بانک توسعه اسلامی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: در راستای تاکید وزیر نیرو بر ساماندهی شبکه های فاضلاب به صورت محلی، طرح ساماندهی این شبکه ها به شکل یک بسته اقتصادی قابلِ ارایه به سرمایه گذارانِ مشتاق سرمایه گذاری در این بخش در حال تدوین است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سلامت و امنیت غذایی از ضروریات و در شمار مهم ترین دغدغه های استان و زمینه ساز تحقق سلامت و امنیت روانی جامعه است، یاد آور شد: روند احداثکشتارگاه های صنعتی دام با رعایت استانداردها و میزان تقاضای مناطق مختلف تسریع شود.

فلاح هم چنین با توجه به فصل مهاجرت پرندگان از کشورهای سردسیر به استان و وجود برخی انواع آنفلونزای پرندگان، بر نظارت دقیق و اصولی بر بازارها و مکان های عرضه محلی مرغ تاکید نمود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز