خبرگزاری کار ایران

قلع و قمع 13 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد

قلع و قمع 13 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد
کد خبر : ۱۵۳۲۵۸۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: ۱۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی‌زاده اظهار کرد: به دنبال شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد با پیگیریهای مرکز جهاد کشاورزی عبداله‌آباد و همکاری دادستان، نیروی انتظامی و یگان 131 مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان 13 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل دیوارکشی و تفکیک بوده که پس از چندین بار اخطار کتبی و بی‌توجهی مالکان در روستاهای بیشه‌کلا، علمده‌غربی‌، رودپشت و چهارافرا قلع و قمع شد.

هادی‌زاده با اشاره به انجام دهگردشی های مستمر توسط یگان 131 این مدیریت، تصریح کرد: پس از ارایه موارد قانونی از سوی مسئولین و کارشناسان ذیربط این مدیریت مبنی بر اینکه اقدامات دیوارکشی غیرمجاز بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و اصلاحی آن است.

وی با اشاره به اینکه با هر‌گونه ساخت ‌و ‌ساز غیرمجاز در زمینهای کشاورزی که منابع تأمین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد شد، افزود: هرگونه مستحدثات خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره 1 ماده 1 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی ممنوع بوده و با متخلفین برابر ماده 3 و 10 این قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی یادآور شد: افراد سودجو همواره به دنبال خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا یا ساخت ‌و ساز در مزارع، باغ‌ها و اراضی ملی هستند که این موارد علاوه بر اینکه به خرد شدن اراضی کشاورزی منجر می‌شود، تولید و امنیت غذایی کشور را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز