خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور:

سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان حمایت می‌کند

سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان حمایت می‌کند
کد خبر : ۱۴۹۷۲۱۰

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: یکی از اولویت‌های ما حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه و شکوفایی عرصه اقتصادی و اشتغال است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی صبح یک‌شنبه در شورای اداری مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، گفت:  سازمان اوقاف طبق ماده یک، متولی موقوفات مجهول التولیه یا فاقد تولیت است.

وی افزود: موقوفاتی که متولی خاص دارد، سازمان اوقاف شأن نظارتی دارد در خیلی از موقوفاتی که مردم گاهی حتی دعاوی حقوقی هم دارند متولی ادعای حقوقی او را رد می‌کند، به دادگاه می‌روند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: وقف نه بودجه نفت، نه بانک، نه عوارض و نه منابع عمومی دولت است بلکه وقف خودش وقف است و شخصی وقف کرده و متولی شأن تصرف براساس نسخه وقف در موقوفه را دارد. 

حجت‌الاسلام خاموشی به سه گزاره در اوقاف اشاره کرد و افزود:حفظ العین گزاره اصلی سازمان اوقاف است بر اساس آن افزایش منافع صورت می‌پذیرد.

وی افزود: حفظ عین موقوفات از لحاظ اسنادی، حدنگاری و عدم تعدی و تجاوز به آن، افزایش منافع موقوفات؛ گزاره دوم و اجرای نیات موقوفات نیز گزاره سوم است.

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: تمام سازمان وقف در این سه گزاره محدود بوده از لحاظ شرعی و قانونی، ما هم باید همین را انجام دهیم و در حفظ العین افزایش منافع و اجرای نیات واقفین باید کار کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد موقوفات بیابان پایه است، افزود: منابع موقوفات غیر متصرفی منفعتی به سمت نیت واقف سوق داده می شود.

حجت‌الاسلام با بیان اینکه تامین مسکن نخبگان در اولویت اوقاف وجود دارد، گفت: برای مولد سازی به سراغ امنیت غذایی، اقتصاد دریاپایه، انرژی سبز و مسکن نیز وارد شدیم.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به فعالیت اوقاف در بحث بهره برداری از معادن و کمک به اجرای نیت امینانه موقوفات اشاره کرد و افزود: کمک به مصرف بهینه آب نیز مورد توجه است.

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: تبدیل اسناد و کاداستر کار ویژه‌ای است که در اوقاف صورت گرفته و در دو سال اخیر با همکاری سازمان ثبت خیلی کارها پیش رفته، سندهای تاریخی به دفترچه‌ای و بعد کاداستر تبدیل شده است. تاپایان سال‌جاری در مازندران به تحقق ۱۰۰ درصدی خواهیم رسید.

وی یادآور شد: سال گذشته نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان اجرای نیت امینانه موقوفات داشتیم، ادامه داد:  صندوق حمایت از دانش بنیان‌ها نیز با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد ریال در اوقاف درحال فعالیت است.

حجت‌الاسلام خاموشی به فعالیت ۱۲۰۰ هیات شاخص در بقاع متبرکه کشور اشاره کرد و افزود: تلاش داریم تا ۲ هزار بقعه کشور را به فعالیت فعالین در حوزه قرآن و عترت با هدف تحقق منویات رهبری در بحث تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ است، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیانی که طرف قرارداد با سازمان اوقاف هستند تاکنون فعالیت چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف اقتصادی از خود نشان داده‌اند که جای قدردانی دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این شرکت‌ها در عرصه‌های تجهیزات پزشکی، مخابراتی، تولیدات دامی، محصولات کشاورزی، آبزی‌پروری، تولیدات دیجیتال و غیره فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز