خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فناوری اطلاعات بهزیستی مازندران:

واگذاری پرونده ۴۰ هزار مددجویی بهزیستی مازندران به مراکز مثبت زندگی

واگذاری پرونده ۴۰ هزار مددجویی بهزیستی مازندران به مراکز مثبت زندگی
کد خبر : ۱۳۸۷۹۵۱

رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری و مراکز مثبت زندگی بهزیستی مازندران گفت: ۴۰ هزار پرونده مددجویی در مراکز مثبت زندگی استان در حال رسیدگی است.

به گزارش ایلنا، رمضانعلی گلچوبی در حاشیه بازدید از مرکز مثبت زندگی در روستای ترم شهرستان ساری گفت: سازمان بهزیستی با تأسیس مراکز مثبت زندگی در محلات، سطح دسترسی مردم را به خدمات اجتماعی این سازمان گسترش داد و در تلاش است تا با رفع معایب، سطح خدمات‌رسانی این مراکز را به نقطه ایده آل برساند.

وی بابیان اینکه این مرکز چندین روستای اطراف را تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: به ازای هر ۱۵۰ مددجو یک مرکز مثبت زندگی راه‌اندازی شد.

رئیس اداره فناوری و اطلاعات و تحول اداری مثبت زندگی بهزیستی مازندران بابیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی در محلات سراسر کشور مستقر هستند، گفت: از این تعداد ۱۱۴ مرکز در استان مازندران وجود دارد که ۱۴ مرکز در شهر و روستای ساری به محلات خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: تسهیل دسترسی جامعه هدف به خدمات بهزیستی، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز مختلف و ادارات بهزیستی با تقویت رویکرد مددکاری فعال امکان توزیع عادلانه خدمات ، تقویت رویکرد خانواده و محله محور، بهبود و اصلاح و حذف فرایندهای موازی و افزایش رضایتمندی از اهداف این مرکز است.

گلچوبی بابیان اینکه مدد جویان بهزیستی تنها خدمت گیرندگان این مراکز نیستند، گفت: سایر شهروندان و ازجمله مراجعین بالقوه با سازمان با سایر افراد می‌توانند از مراکز مثبت زندگی به‌عنوان پیشخوان سازمان بهزیستی خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی، مراکزی بر پایه خدمات الکترونیک هستند که خدمات سازمان بهزیستی را در محلات به مددجویان، مراجعین و متقاضیان ارائه می‌کنند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و تحول اداری و مراکز مثبت زندگی بهزیستی مازندران عنوان کرد: ۴۰ هزار پرونده مددجویی در این مراکز وجود دارد که در حال رسیدگی است.

گلچوبی خدمات اجتماع محور در این مراکز اشاره کرد و گفت: مراکز مثبت زندگی با شناختی که از محلات و شهروندان ساکن آن به دست آورده‌اند و همچنین شناسایی آسیب‌ها، مشکلات و کانون‌های حمایت اجتماعی در مناطق گوناگون شهرها می‌توانند بهترین ظرفیت برای ارائه خدمات سایر نهادهای دولت به ساکنین محلات باشند.

فعالیت ۱۴ مرکز مثبت زندگی در ساری

موسوی مدیر بهزیستی شهرستان ساری نیز گفت: مدیریت پیشگیری و کاهش کنترل آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها را از اهداف سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: ۱۴۷ مرکز روزانه در شهرستان ساری وجود دارد و ۲ هزار جامعه هدف از مراکز شبانه روزی خدمات دریافت می‌کنند.

وی به فعالیت ۱۴ مرکز مثبت زندگی با ارائه ۲۲ خدمت به جامعه هدف در شهرستان ساری اشاره کرد و افزود: ۶ هزار و ۳۵۷ نفر تحت پوشش این مراکز قرار دارند.

رئیس بهزیستی شهرستان ساری افزود: از این تعداد ۵۴۰۰ نفر در توانبخشی، ۷۸۸ نفر در حوزه اجتماعی، ۱۷۷ نفر در انتظار قطع مستمری هستند.

وی گفت: چون این مراکز در محل سکونت مددجویان بهزیستی هستند، مددجو به راحتی می‌تواند از خدمات بهزیستی بهره‌مند شود که در این راستا باید اصل رازداری حرفه‌ای، تکریم ارباب رجوع و حفظ شان و کرامت مددجو به عنوان مهم‌ترین اصول در سرلوحه کار مددکاران قرار گیرد.

آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‌ها، ارجاع و پیگیری شامل غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک و اتیسم، انجام استعلامات و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت و پروانه مسوول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی به جامعه هدف از خدمات مراکز مثبت زندگی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز