ارائه خدمات غیر حضوری یکی از اولویت های مهم تأمین اجتماعی
معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی تلاش دارد که به سمت ارائه خدمات غیر حضوری برود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اسفندیاری در دومین روز از یازدهمین گردهمایی و اردوی آموزشی کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد: ۱۴ میلیون نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند و امید به زندگی اکنون به بیش از ۷۰ سال رسیده و باید صندوق سرپا بماند و حفظ شود تا برای نسل های بعدی دچار مشکل نشود.
وی افزود: در طول سنوات مختلف مشکلاتی وجود داشت و باید سعی کنیم تا تکرار نشود که به عنوان نمونه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ از بانک رفاه وام ۹۰ هزار میلیارد تومان گرفته شده تا حقوق بازنشستگان پرداخت شود و علی الحساب ۹ درصد تورم برای این مورد به وجود آمده است.
معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی گفت: با موافقت دولت امسال بهترین سهام را گرفتیم که بخشی به عنوان افزایش سرمایه بانک برای آینده و بخشی برای حقوق و مزایا و... است.
اسفندیاری افزود: در بیمه تکمیلی هم نارضایتی هایی وجود داشت که شرایطی در سال جدید ایجاد شد و سهم ۵۰ درصدی کمک کردیم و شرط گذاشتیم تا بیمه شده در هر جای کشور دسترسی آسان داشته و مراکز طرف قرارداد توسعه یافته و قراردادها مستقیم باشد و در غیر اینصورت در اولین فرصت پرداخت شود که با دوستان کانون نظارت کامل و دقیق داریم.