خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

آموزش و پرورش با پژوهش متحول می‌شود

آموزش و پرورش با پژوهش متحول می‌شود
کد خبر : ۱۳۰۲۹۵

آموزش و پرورش در مسیر تعلیم و تربیت باید دارای معلم پژوهش‌ محور باشد. / جامعه‌ای رو به پیشرفت است که روحیه پرسشگری و پژوهشی در آن نهادینه شده باشد.

آموزش و پرورش در مسیر تعلیم و تربیت باید دارای معلم پژوهش‌محور باشد. / ۲۳ معلم پژوهنده برتر استانی و کشوری، نفرات برتر در ارائه مقاله نکوداشت جهانی آمار، اعضای کمیته پژوهشی و داوران پژوهنده تجلیل شدند.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدعلی امیری در شانزدهمین دوره تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان که در دانشگاه فرهنگیان پردیس دکتر علی شریعتی برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش با پژوهش متحول می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید براین که پژوهش‌ محوری در آموزش و پرورش باید نهادینه شود، ادامه داد: برای رشد و تکامل نیازمند جستجو و پرسش هستیم.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش محل پرسش و پرسشگری است، افزود: آموزش و پرورش در مسیر تعلیم و تربیت باید دارای معلم پژوهش‌ محور باشد.

امیری ریشه ایمان را در پرسشگری دانست و گفت: با تحقیق و بررسی، دینداری مسجل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که پرسشگری باید در ذات معلمان باشد، یادآور شد: معلم در صلاحیت کاری خود باید پژوهشگری را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای رو به پیشرفت است که روحیه پرسشگری و پژوهشی در آن نهادینه شده باشد.

امیری فلسفه تعلیم و تربیت را در مطالعه دانست و ادامه داد: روش‌های پژوهش ‌محوری باید در آموزش و پرورش ساری و جاری باشد.

وی با بیان این که معلمان باید روش اقدام‌ پژوهی را بیاموزند، افزود: عمق پژوهش در مسأله است و عمق حل مسأله در پرسشگری است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اجرای فرهنگ پرسشگری در مدارس استان، تصریح کرد: در اجرای سند تحول بنیادین روش تعلیم و تربیت سنتی و وارداتی منسوخ و روحیه پژوهشی استوار می‌شود.

وی مهم ترین صلاحیت حرفه ای مربی را در ترویج فرهنگ پرسشگری دانست و گفت: معلم باید پژوهشگر باشد.

امیری با اشاره به این که آموزش و پرورش پشتوانه فکری و فرهنگی یک ملت است، افزود: مدارس باید محل پژوهش شوند.

وی زبان تحول در آموزش و پرورش را پژوهش عنوان کرد و گفت: مازندران در بخش پژوهش محوری گام‌ های موثری برداشته و تاکنون به مدارس پژوهش محور نیز توجه شده است.

امیری حاکمیت مدیریتی در مدارس را پژوهشی دانست و ادامه داد: تعریف ما از پژوهش دانش‌آموزی باید مشخص شود.

به گزارش فارس، در این مراسم از ۲۳ معلم پژوهنده برتر استانی و کشوری، نفرات برتر در ارائه مقاله نکوداشت جهانی آمار، اعضای کمیته پژوهشی و داوران پژوهنده تجلیل شد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز