خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مازندران قطب مهم کشاورزی کشور است

مازندران قطب مهم کشاورزی کشور است
کد خبر : ۱۱۶۹۴۹

با توجه به شرایط خاص اقلیمی، مازندران قطب مهم کشاورزی کشور محسوب می شود و بدین جهت مهار آب های سطحی با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی ضرروی است.

ربیع فلاح جلودار در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به این که آب، یکی از محورهای اساسی توسعه است، بیان داشت: حفظ و ذخیره سازی درست آب از سرشاخه ها در مازندران، نیازمند اعتبار لازم و مدیریت صحیح است.

به گزارش ایلنا از ساری، فلاح با اشاره به بالا بودن میزان بارندگی سالانه در مازندران بر ضرورت حل مشکلات آب شرب مناطق مختلف استان تاکید کرد و عنوان نمود: پروژ های باقی مانده مدیریت آب از سال های قبل با جدیت دنبال شود.

استاندار از راه، صنعت و کشاورزی به عنوان محورهای مهم توسعه مازندران نام برد و گفت: احداثسه سد بزرگ در مازندران در دست اقدام است که با تکمیل آنها تحول بزرگی در صنعت آب این استان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به این که سد گلورد نزدیک به ۶۱ درصد پیشرفت کار داشته است، اظهار امیدواری کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سد گلورد تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده تکمیل شده، به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به وجود نزدیک به ۲۵ هزار نیروی مهندسی و فنی در استان و ظرفیت والای مازندران برای توسعه در بخش های مختلف، خاطر نشان ساخت: توسعه مازندران نیازمند هم افزایی، هم گرایی و اهتمام همگانی است.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، خاطر نشان ساخت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی، مازندران قطب مهم کشاورزی کشور محسوب می شود و بدین جهت مهار آب های سطحی با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی ضرروی است.

فلاح خواستار افزایش ضریب کشت اراضی استان با اتخاذ راهکار درست و اصولی شد و تصریح کرد: بهره برداری اصولی از اراضی کشاروزی موجود و افزایش تولیدات در گرو مهار آب های سطحی و مدیریت منسجم و اصولی از این منابع خدادادی است.

گفتنی است در این مراسم با حضور استاندار و برخی مدیران کشوری و استانی از زحمات رمضان طهماسبی، تقدیر و ابراهیم یخکشی، به عنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای مازندران معرفی شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز