خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

ترویج رشادت، ایثار و فداکاری شهدا به عنوان قهرمانان اصلی این سرزمین ضرورت دارد

ترویج رشادت، ایثار و فداکاری شهدا به عنوان قهرمانان اصلی این سرزمین ضرورت دارد
کد خبر : ۳۵۳۳۶۶

استاندار لرستان گفت: ترویج رشادت، ایثار و فداکاری شهدا به عنوان قهرمانان اصلی این سرزمین ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه‌ای که به مناسبت روز 22 اسفند با عنوان روز شهید و هفته بزرگداشت شهدا برگزار شد، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید تواضع، خودباوری و ولایت‌مداری شهدا و رشادت‌های ایثارگران را ترویج داده و به نسل جدید انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با پژوهش به نسل جدید انتقال داده می‌شود، اظهار داشت: می‌توان وصیتنامه‌های شهدا را به صورت کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه‌ها مطرح کرد و با انجام کارهای پژوهشی نسل جدید را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

استاندار لرستان با اشاره به نامگذاری روز 22 اسفند به عنوان روز شهید اظهار داشت: باید با همکاری رسانه‌ها، این روز به طور برجسته به رشادت‌ها و ایثار و فداکاری شهدا به عنوان قهرمانان اصلی این سرزمین پرداخته شود.

هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه شهدا سرمایه‌های بزرگ این مملکت هستند که در به ثمر رساندن انقلاب‌اسلامی و همچنین در دوران دفاع‌مقدس بیشترین نقش را داشتند، افزود: بر همگان ضروری است تا نسل جدید را با  فرهنگ ایثار و خود باوری شهدا آشنا کنند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه وصیتنامه شهدا باید به عنوان سرلوحه‌ای در زندگی به کار گرفته شود، افزود: به منظور آشنایی بیشتر با وصیتنامه‌های شهدا از سال 95 در ابتدای تمامی جلسات شورای اداری به مدت چند دقیقه وصیتنامه یکی از شهدا قرائت خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این در تمامی همایش‌های استانی بعد از قرائت قرآن، وصیت‌نامه شهدا خوانده خواهد شد تا درس‌های بزرگی که در این وصیتنامه‌ها به آنها توجه شده یادآوری شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه نکات بدیع و قابل‌توجهی در وصیتنامه‌های شهدا وجود دارد که می‌تواند به زندگی و رفتار منش جوانان امروزی جهت بدهد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها نیز باید در برخی رشته‌های مرتبط از جمله در رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی موضوع برخی پایان نامه‌های دانشجویی را به وصیتنامه‌های شهدا اختصاص دهند و توجه به این امر را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز