خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار لرستان:

اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با فارغ التحصیلان دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار است

اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با فارغ التحصیلان دانشگاهی و  زنان سرپرست خانوار است
کد خبر : ۱۵۳۱۷۳۵

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و مادران فعال این حوزه و دارای فرزند بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز پنجشبه بیست و نهم شهریور ماه در جمع خبرنگاران به تسهیلات ابلاغی مشاغل خانگی سال جاری در استان اشاره کرد و اظهار داشت : اشتغال خانگی یکی از شیوه های موثر برای  کسب درآمد به شمار می رود که اگه با حمایت های لازم و ایجاد بازاچه های محلی و دائمی با هدف فروش مستقیم محصولاتشان باشد موجب رونق اشتغال و توسعه اقتصادی و امرار معیشت افراد می شود .

وی با بیان اینکه اولویت های اصلی برنامه های اشتغال زایی در سال 1403، توجه جدی و ویژه به اشتغال فارغ التحصیلان و توسعه بازارچه های خرد و دائمی فروش محصولات است، افزود: درهمین راستا دستگاههای اجرایی استان در برنامه های مربوط به ایجاد اشتغال موظف به تحقق سهم 25 درصدی از سهم اشتغال ایجادی هستند و برش و سهم هر کدام از دستگاهها نیز مشخص و به انها اعلام شده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: مشاغل خانگی  در عرصه های مختلف دارای  نوآوری در تولید و عرضه کالا و خدمات متنوعی می باشد که این مساله باعث شده تا علاقمندان این کسب و کارها استقبال خوبی از این نوع مشاغل کرده اند و  فارغ اتحصیلان دانشگاهی و به خصوص جویندگان کار از مشاغل خانگی برای اشتغال و کسب درآمد استفاده می کنند.

ناصری نیا به صدور مجوز های فعالیت در مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و بیان کرد: از سال گذشته تاکنون در لرستان حدود 14 هزار و 954 نفر در سامانه مشاغل خانگی در لرستان ثبت نام کرده اند که تاکنون بیش از 12 هزار مجوز فعالیت در این مشاغل صادر شده است.

وی از اولویت‌بندی برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: با توجه به تعیین سهم اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات بر اساس شاخص‌های تعیین شده به صاحبان کسب و کارهای خانگی و با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار و مادران فعال در حوزه مشاغل خانگی که دارای فرزند بیشتر هستند،‌پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز