خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

معرفی و تجلیل از 10تعاونی برتر لرستان در جشنواره تعاونی های برتر

معرفی و تجلیل از 10تعاونی برتر لرستان در جشنواره تعاونی های برتر
کد خبر : ۱۵۲۴۰۹۲

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: 10 تعاونی برتر و نمونه استان در هفته تعاون و در نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر معرفی و جلیل می شوند.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه موثرترین عامل توسعه استان وایجاد اشتغال ارتقاء فرهنگ کار و ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی در بین جوانان است، اظهار داشت: با بستر سازی و ایجاد تغییرات بنیادین در نگرش افراد به مقوله کار و کارآفرینی می توان مسائل اقتصادی و اجتماعی موجود را نظیر نرخ بالای بیکاری ، وضعیت معیشتی مردم ، جایگاه و سهم استان در درآمد و تولید ملی و آسیب هی اجتماعی را بهبود داده و در نهایت شاهد رشد و توسعه اقبصادی، اجتماعی و فرهنگی شد  که این مهم با تقویت و ترویج تعاون امکان پذیر است.

وی به فرایند برگزاری نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اشاره کرد و افزود جشنواره تعاونی های برتر با هدف ترویج فرهنگ تعاون، کار گروهی و استفاده از خرد جمعی، معرفی و تجلیل از الگوه های موفق حوزه تعاون در دو سطح استانی و ملی برگزار می شود که امسال نیز در هفته تعاون جشنواره استانی در لرستان با معرفی برترین های تعاون برگزار می شود.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: امسال نیز با فرخوان و اطلاع رسانی به واحدها و شرکت های تعاونی در سطح استان، ثبت نام در نوزدهمین  جشنواره  تعاونی های برتر در خردادماه بصورت الکترونیکی در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون انجام شد و در این فرایند تعداد 249 شرکت تعاونی با 19 گرایش بخش تعاون  ثبت نام کردند.

ناصری نیا تصریح کرد : مهمترین شاخصهای کمی مورد نظر در انتخاب تعاونیهای این جشنواره میزان مشارکت اعضا  درسرمایه گذاری ، عضویت در مجامع و اتحادیه ها ،رتوانمند سازی و آموزش، صادرات و رشد اشتغال و ... است.

وی اظهار داشت: پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان و حضور در واحدهای مرتبط و بررسی شاخصهای مربوطه  و همنچنین بق شرایط  و شاخص های کمی و کیفی در نهایت از تعداد ثبت نام شده در سامانه جامع تعاون ، تعداد 10 شرکت تعاونی در 10 گرایش مختلف بعنوان تعاونی برتر استانی توسط  کارگروه اجرائی جشنواره انتخاب و جهت تایید نهائی به وزارت تعاون ارسال شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان حمایت از تعاونی ها را اولویت وزارت متبوع و دولت عنوان کرد و افزود: پایداری و ایجاد اشتغال یکی مهم‌ترین زمینه‌های تحقق اقتصاد تعاونی ها با استفاده از سرمایه های مردمی و حمایت های دولت است و شرکت های تعاونی مهمترین بخش اقتصادی برای تحقق این موضوع مهم می باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز