خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری لرستان مطرح کرد؛

لزوم کمک دانشگاه‌ها به بخش اجرایی استان/موضوع رساله‌ها باید اجرایی شود

لزوم کمک دانشگاه‌ها به بخش اجرایی استان/موضوع رساله‌ها باید اجرایی شود
کد خبر : ۱۳۱۳۳۴۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به موضوع اجرایی رساله ها، کفت: لازم است دانشگاه به کمک بخش اجرایی استان بیاید.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در جلسه هم‌اندیشی با اساتید و نخبگان دانشگاه لرستان با تاکید بر لزوم ارتباط بین حوزه دانشگاه و اجرا اظهار کرد: در اجرا و فرآیند پروژه‌های عمرانی ضعف و چالش‌هایی وجود دارد که سعی داریم از طریق ارتباط با دانشگاه و تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مختلف چالش و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی مانند بیمارستان‌ها، اماکن ورزشی، چهارخطه‌ها، آزادراه و ریل آهن طرح‌هایی هستند که موجب ایجاد تحول در استان خواهند شد، گفت: این پروژه‌ به دلیل چالش‌های متعدد غیرفعال بودند. اکنون با برنامه‌ریزی مدون و زمان‌بندی مناسب و سرعت بخشی لازم پروژه‌ها فعال شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تاکید بر اینکه موضوع رساله‌ها، مقالات و پایان نامه‌ها باید اجرایی شوند، بیان کرد: حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و... طی سال‌های اخیر باعث آسیب‌های جدی به استان و کشور شد، این بلایای طبیعی موضوع‌های مهمی هستند که لازم است در دانشگاه‌ها به عنوان تحقیق مورد بررسی قرار گیرند تا با اجرایی کردن آنها موجبات توسعه و تحول در استان فراهم شود.

وی اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها و موضوعات تحقیقی دانشگاه را حائز اهمیت دانست و افزود: پروژه‌های متعدد در زمینه‌های حمل ونقل و ترافیک، بافت‌های فرسوده، آبخیزداری، گردشگری، معادن و... وجود دارد که دولت به تنهایی توانایی انجام آنها را ندارد. بنابراین حضور دانشگاه و استفاده از علم اساتید و نخبگان امری ضروری است.

 دالوند تاکید کرد: دانشجویان بایستی از نزدیک این پروژه‌ها را بازدید کنند تا بتوانند موضوعات تحقیقی خود را انتخاب و به نحو خوبی انجام دهند.

 وی آموزش را از چالش‌های جدی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: نداشتن نیروی انسانی فنی، تخصصی و کارآمد بزرگترین ضعف استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز