خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

اعتلای آموزش، و اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین محوریت دانشگاه ها باشد

اعتلای آموزش،  و اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین محوریت دانشگاه ها باشد
کد خبر : ۸۰۴۷۸۹

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: وظیفه ما در حوزه آموزش، رصد دانش آموختگان نیست بلکه اعتلای آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، صبح امروز پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با حضور منصور غلامی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ، عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق قزوین، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: محور اول ما در دانشگاه‌ها بحث اخلاق حرفه‌ای است که بحث بسیار مهمی است در حالی‌که بیشتر به بحث پژوهشی اهمیت داده می شود.

وی گفت: محور دوم شامل برنامه ریزی برای راه اندازی رشته های جدید، جایگزینی رشته های کم یا بدون متقاضی، ظرفیت پذیرش های متناسب با امکانات برای حفظ کیفیت نه ایجاد کلاس و  رشته‌های بین رشته‌ای است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: همچنین مهارت آموزی که مختص دانشجویان نیست بلکه توانمندسازی مدرسین دانشگاه‌ها را نیز شامل می شود و وظیفه ما در حوزه آموزش رصد دانش آموختگان نیست بلکه اعتلای آموزش است و می توان دانشگاه را به سمت ارتقای رشته های کم متقاضی سوق داد.

خاکی صدیق عنوان کرد: در حال حاضر آموزش در کشور ما نقش کلیدی را ایفا می کند و این امر در دنیا با مدل های مختلف ارائه می شود. میانگین اتحادیه اروپا در بخش درآمدها، حدود 19 درصد است که از طریق آموزش کسب می شود و این نقش آموزش در اقتصاد عالی کشور را بیان می کند.

وی افزود: باید تعریف دقیقی از کیفیت آموزش در هر دانشگاهی ارائه دهیم و ما موظفیم در وزارت علوم چارچوب های کلی ارائه دهیم اما هر دانشگاه بنا به نوع آموزش باید چارچوب هایی را ارائه دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برنامه های در دست اقدام ما شامل تدوین مبانی و سند اخلاق آموزشی، علوم پایه و راه حل های تقویت آن، کیفیت و نظارت در دوره های بین المللی و جذب دانشجویان است.

بیشترین چالش ما در بحث کیفیت است که با توجه به تبیین چارچوب ها باید راهکارهایی در حوزه آسیب شناسی ارائه شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز