خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

اعتلای آموزش، و اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین محوریت دانشگاه ها باشد

اعتلای آموزش،  و اخلاق حرفه‌ای مهم‌ترین محوریت دانشگاه ها باشد
کد خبر : ۸۰۴۷۸۹

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: وظیفه ما در حوزه آموزش، رصد دانش آموختگان نیست بلکه اعتلای آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، صبح امروز پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با حضور منصور غلامی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری ، عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق قزوین، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: محور اول ما در دانشگاه‌ها بحث اخلاق حرفه‌ای است که بحث بسیار مهمی است در حالی‌که بیشتر به بحث پژوهشی اهمیت داده می شود.

وی گفت: محور دوم شامل برنامه ریزی برای راه اندازی رشته های جدید، جایگزینی رشته های کم یا بدون متقاضی، ظرفیت پذیرش های متناسب با امکانات برای حفظ کیفیت نه ایجاد کلاس و  رشته‌های بین رشته‌ای است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: همچنین مهارت آموزی که مختص دانشجویان نیست بلکه توانمندسازی مدرسین دانشگاه‌ها را نیز شامل می شود و وظیفه ما در حوزه آموزش رصد دانش آموختگان نیست بلکه اعتلای آموزش است و می توان دانشگاه را به سمت ارتقای رشته های کم متقاضی سوق داد.

خاکی صدیق عنوان کرد: در حال حاضر آموزش در کشور ما نقش کلیدی را ایفا می کند و این امر در دنیا با مدل های مختلف ارائه می شود. میانگین اتحادیه اروپا در بخش درآمدها، حدود 19 درصد است که از طریق آموزش کسب می شود و این نقش آموزش در اقتصاد عالی کشور را بیان می کند.

وی افزود: باید تعریف دقیقی از کیفیت آموزش در هر دانشگاهی ارائه دهیم و ما موظفیم در وزارت علوم چارچوب های کلی ارائه دهیم اما هر دانشگاه بنا به نوع آموزش باید چارچوب هایی را ارائه دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برنامه های در دست اقدام ما شامل تدوین مبانی و سند اخلاق آموزشی، علوم پایه و راه حل های تقویت آن، کیفیت و نظارت در دوره های بین المللی و جذب دانشجویان است.

بیشترین چالش ما در بحث کیفیت است که با توجه به تبیین چارچوب ها باید راهکارهایی در حوزه آسیب شناسی ارائه شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز