خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار قزوین:

روند احداثسد بالاخانلو، رضایت بخش نیست

روند احداثسد بالاخانلو، رضایت بخش نیست
کد خبر : ۲۱۸۸۲۲

در سد سازی، کیفیت اجرا و نظارت مستمر حرف اول را می‌زند. فلذا نیروی فنی و مهندسی در اجرای طرح‌های سدسازی باید تقویت شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: روند احداثسد بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا، رضایت بخش نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی پس از بازدید از روند اجرای طرح احداثسد مخزنی بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا در سخنانی بیان داشت: در سد سازی، کیفیت اجرا و نظارت مستمر حرف اول را می‌زند فلذا نیروی فنی و مهندسی در اجرای طرح‌های سدسازی باید تقویت شود.

وی با تاکید بر پایش و نظارت مستمر بر اجرای برنامه زمان‌بندی طرح تصریح کرد: متاسفانه ساخت سد از برنامه زمان بندی عقب است و از نظر ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز و متناسب با پروژه از مشکلات و کمبود‌هایی رنج می‌برد که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.

معاون امور عمرانی استاندار اظهار داشت: براساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید، ساماندهی و مدیریت آب از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت‌ها است که بیشترین درصد اعتبارات به این حوزه تخصیص یافته است.

وی افزود: در خصوص عدم جذب اعتبارات توسط پیمانکار این طرح در موعد مقرر نگرانی جدی وجود دارد که باید نسبت به این دغدغه چاره اندیشی و چندین جبهه کاری در اجرای این پروژه، فعال و ساماندهی کند.

حبیبی یادآور شد: اعتبارات مورد نیاز این طرح در سال جاری تامین شده و هیچ گونه جای نگرانی از این نظر وجود ندارد اما شرایط حاکم بر اجرای این پروژه رضایت بخش نیست.

وی ادامه داد: پروه باید با شدت بیشتری پیگیری شود و چون در ماه‌های آینده با ورود به فصل سرما امکان عملی کار وجود نداردفلذا پیمانکارطرح باید براساس یک برنامه ریزی دقیق و زمان بندی شده، پروژه را از وضعیت فعلی خارج کند.

حمید قزوینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، دراین جلسه در سخنانی افزود: اهمیت احداثاین سد در تامین آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستا می‌باشد و علاوه بر آن آب مورد نیاز ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تامین خواهد کرد.

وی افزود: ظرفیت سد بالاخانلو ۳۸ میلیون مترمکعب می‌باشد که طول ارتفاع آن ۸۴ متر و طول تاج سد ۳۷۰ متر می‌باشد و حجم اعتبار این سد بالغ بر ۱۰۰۰میلیار ریال و مدت زمان اجرای طرح ۵۴ ماه است که در سال ۹۶ به افتتااح و بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: خط انتقال آب شرب این طرح به طول ۶۵ کیلومتر می‌باشد که بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز